Håndballhelg del 2

Som jeg skrev i “Håndballhelg del 1”, så ble det en helg der jeg både overvar en håndballkamp fra tribunen og jeg fant frem fløyta og dømte igjen.

Søndag tilbrakte jeg altså også en del timer i en håndballhall. Til tross for at jeg gav meg som håndballdommer for omtrent fire år siden, så ble jeg spurt av gamle-sjefen min om jeg hadde lyst til å dømme i en veteran-turnering for herrer denne helgen. Det hørtes artig ut, og siden jeg har kommet litt i gang med trening igjen, så tok jeg imot tilbudet.

Dermed ble det én kamp som dommer og én kamp i sekretariatet på meg i “El Palo” på andre siden av Málaga by. “El Palo” er faktisk den bydelen jeg har mine første minner fra når det gjelder Málaga. Det var nemlig her jeg oppholdt meg i halvannen måned våren 1991 da jeg studerte spansk på Universitetet i Bergen og skulle forbedre spansken på spanskkurs før eksamen. Jeg husker det som en fin opplevelse den gang, men jeg er glad for at jeg bor på sørvest-siden av Málaga.

Uansett… Det var veldig moro å blåse i fløyten igjen og kjenne på stemningen på banen. Det gikk veldig fint å dømme kampen, til tross for at det var en helt jevn kamp som endte uavgjort, 13-13. Selv om løpesteget mitt ikke var like lett som for fire år siden, så var selve dømmingen helt som før.

Det spørs om ikke gamle-sjefen min har en baktanke med å spørre oss “avdankede” håndballdommere om å trå til. Kanskje han vil ha oss tilbake i manesjen litt oftere? Det var i hvert fall gøy, og så lenge jeg slipper å notere ned alt av mål, gule kort og 2-minuttere på notatkortet underveis, så fikser jeg nok noen kamper her og der. Det er litt håpløst når jeg trenger briller for å notere, men ikke kan bruke brillene når jeg ser på spillet, for da blir alt “blurry”.

3 kommentarer
      1. Å, takk Kari 🙂 Vi får se om det blir noe mer. Jeg har i grunnen nok med alt jeg driver med, men en gang i ny og ne hadde vært morsomt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg