Webinar med Forfatterskolen


I dag har jeg deltatt på tre timeslange webinarer med Forfatterskolen. Kristine Henningsen er rektor for skolen og administrerer det hele, og fokus har vært hvordan forfattere kan markedsføre boken sin på sosiale medier og andre arenaer. Fortsatt gjenstår det ett webinar nå i kveld for å fullføre dagen.

Jeg har fått mange nyttige tips om hva som er lurt og hva som ikke er lurt når man skal gi ut bøker på egenhånd, både av rektoren selv, men også av indie-forfatter med eget forlag, Fanaticus Forlag, Silje Regine Bråthen og Malin fra @readygoread som elsker å lese og samtale om bøker. Siste del i kveld er det Ingelin Røssland som står for. Hun er en ganske erfaren forfatter, og også hun skal gi sitt bidrag om hvordan markedsføre sitt eget forfatterskap.

Jeg er midt i bokskriving selv, så det er interessant og viktig å få med seg tips og idéer for hvordan nå ut til leserne. Ikke minst trenger jeg inspirasjon til å få fullført boken, og jeg ser frem mot en juletid med mye skriving. Jeg har fått det meste av historien snakket inn på lydfil, så det skal gå greit å få ned det meste av innholdet om Eilyns opplevelse av det månedslange sykehusoppholdet på fødeklinikken i Venezuela når jeg snart får lang juleferie fra skolen. Historien fra sykehuset er grusom, og med kun små gløtt av håp, men det er en viktig historie å fortelle. Hvordan et land kan gå fra å være Sør-Amerikas mest velstående land til å bli lagt helt i ruiner på under 20 år uten at det har vært krig inne i bildet, er helt ufattelig.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg