Vips – det var den ferien…

Hvor ble vinterferien av egentlig? I skrivende stund er det sent søndag kveld og bare noen timer til alarmene står i kø for å vekke meg til en ny arbeidsuke. Men hvor ble det egentlig av ferien?

Joda, – det begynte med en fantastisk koselig tur til en “Finca” (gård/villa…) med gode venner forrige helg. Det var helt vidunderlig og så hyggelig å være sammen med både “gamle” venner og noen nye. Deretter kom det besøk fra Norge, og det har i grunnen gått i ett med turer til IKEA for å fikse litt opp i alt “rotet” mitt. Jeg hadde et “øyesår” på den store, flotte terrassen min. En svær grå plasthylle med alt mulig av stæsj og rot. Blant annet en hel haug med utstyr fra mine glansdager som “scrapper”, eller nærmere bestemt kort-lager. Stempler, stansere og alt mulig som hører med til den hobbyen.

Ikke at jeg har sluttet helt med å lage kort, men det året jeg fikk en familie fra Venezuela “på besøk”, så måtte det ryddes i boden for å få sengeplasser. Det var der jeg hadde alt av utstyr og materiell til kort-lagingen. Dermed ble det pakket bort i alle mulige provisoriske esker og handlenett. Da jeg skulle ta ned disse nettene fra hyllen som har stått over halvannet år i solen, så var disse “Mercadona-” og “Lidl-nettene” råtnet så mye at de smuldret opp. Det snødde fra øverste hylle, – ja, fra alle hyllene faktisk.

Uansett ble det nydelig å få bort det monsteret av en hylle, og nå er det meste samlet i store plastbokser med lokk som er stablet oppå hverandre bak en skillevegg på terrassen. Det blir mye lysere og bedre plass til flere koselige sitteområder på terrassen på den måten. Nå gjenstår det bare å få ordnet med noen stoler og puter osv…

Boken min skulle jeg skrive mye på i ferien. Jeg har i grunnen jobbet greit med den, men ikke slik jeg hadde tenkt. Jeg har lest gjennom, flyttet litt rundt på ulike scener i boken og lagt til litt tekst her og der. Men jeg mangler fortsatt en stor del som handler om bakgrunnen til historien, – altså oppbyggelsen til det hele og informasjon om hvilket land Venezuela faktisk er og har utviklet seg til å bli fra rundt årtusenskiftet og frem til 2018 som slutten er lagt til. Dessuten er slutten ikke skrevet ut slik den bør. Den består av en del refleksjon som ikke kan stå slik jeg foreløpig har skrevet det, så en god del jobb gjenstår.

Men altså, – nå er det altså slutt på vinterferien. Skolen og 16 skjønne 6-8 åringer venter. Så selv om det er litt kjipt at ferien er over, så blir det helt klart veldig koselig å møte elevene og komme inn i vanlig gjenge igjen.

2 kommentarer
      1. Ja, når man først kommer inn i gjenge igjen, så er det greit. Det tar bare et par dager først hehe…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg