Valgets kvaler – basseng eller gåtur?

Overskriften her er lettere ironisk. Som om det er et reelt valg å velge mellom basseng og gåtur midt i desember.

Legen har jo bedt meg om å gjøre pilates, være i basseng og gå turer, og det er jo ikke tvil om hvilken av de tre aktivitetene som passer meg best. Jeg tar beina fatt. Men da jeg skulle ut på gåturen min ned til byen i formiddag, så gikk jeg forbi hekken som bassenget har skjult seg bak i alle år. For første gang kunne jeg se bassenget gjennom hekken. Hvordan i alle dager kan det ha seg? Jo, nå skal du høre… Vi har noen vaktmestere som også fungerer som “gartnere” her i borettslaget. Det er bare det at de ikke aner hva de driver med. Det er ikke første gangen de har “drept” planter og trær med å maltraktere dem i stedet for å trimme dem. Ikke at JEG har peiling på hvordan man skal trimme planter og busker, men jeg vet i hvert fall at det ikke skal se slik ut når jobben er gjort.

Så i dag fikk jeg altså se det nydelige blå vannet gjennom den ekstremt glisne hekken. Men til tross for det nydelige synet, så fristet det ikke å hoppe uti. Med rundt 15 grader i luften var det greit med en gåtur, så da ble det en halvannen times tur inkludert et stopp innom hos ei venninne i byen. Nå er jeg i gang, – jeg beveger meg. Jeg tror nok det hjelper på at jeg har kringkastet for enhver at jeg skal både bevege meg og spise fornuftig. Da er det liksom “out in the open”.

 

 

2 kommentarer
    1. Du bor i et nydelig sted. Jeg kunne tenke meg å være der nå når det er kaldt og mørk her:)
      Jeg har ikke gått tur på over en uke nå på grunn av dårlig vær.
      Kos deg:)

    2. Ja, det er deilig her med sol og varme nesten hele året rundt. Håper været bedrer seg hos deg så du får kommet deg ut 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg