Unngikk streiken med et nødskrik

Da jeg satt bakerst i Ryanair-flyet og tittet ut på vingen, visste jeg at jeg var på vei hjem.

Denne sommeren har vært preget av utallige streiken når det gjelder fly. Det har vært bakkepersonalet, flygeledere, piloter, spanske Ryanair-ansatte og jeg vet ikke hva…

Jeg kom meg greit til Bergen med Norwegian og videre med Widerøe til Sandefjord uten problemer, men den siste delen av turen, hjemreisen, var et lite usikkerhetsmoment ettersom Ryanair varslet at de skulle streike noen dager her og der i løpet av sommeren. Jeg sjekket på internett og fant ut at de skulle streike fra 18.-21. juli og fra 25.-28. juli. Da kan du tro jeg var glad jeg hadde bestilt retur den 24. juli, – puh… Selv om jeg ikke følte meg trygg før jeg satt på flyet. Tenk om de hadde booket om reisende fra de andre dagene, slik at de skulle få reise med vårt fly i stedet for meg? Helt irrasjonell tankegang selvfølgelig, men helt sikker følte jeg meg ikke.

Dog kom jeg trygt hjem med den planlagte flyvningen, og glad er jeg for det.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg