Tur til IKEA -ingen fancy overskrift akkurat…

Eilyn og jeg endelig ferdig med shoppingen.

Jada, de har IKEA i Spania også, og spanjolene er, om mulig, like glad i IKEA som nordmenn og svensker. I dag tok jeg turen dit for å finne noen sofaputer og kanskje en kommode eller lignende. Jeg måtte også kjøpe noen ekstra plastbokser til noen nye elever som begynner etter jul, så planen var lagt.

Det er litt komisk at jeg har mye kortere vei til IKEA her i Málaga enn jeg hadde da jeg bodde på Nøtterøy. Da hadde jeg en times vei inn til Sandvika, mens jeg nå bruker et lite kvarter på motorveien, og så er jeg der. Da er det ikke så veldig farlig om ikke alt er like godt planlagt og jeg glemmer noe. Jeg kan bare svippe innom en annen dag.

Det ble både sofaputer, kommode og skoskap på meg, i tillegg til noen småting til kjøkkenet. Det ble jammen tungt å bære alt inn i bilen, men heldigvis hadde jeg med min venezuelanske venninne, så vi var to om å få alt inn i bilen. Da jeg satte meg bak rattet var jeg helt ferdig, så da tenkte jeg at “aldri mer om jeg skal på IKEA”. Men vi vet jo alle at det ikke varer mer enn noen dager eller et par uker toppen. Så har man glemt hvor slitsomt det er, og man er klar for neste tur.

Hvorfor kjøpte jeg ikke denne sofaen da jeg kjøpte ny for to år siden? Mye mer behagelig…
Å nei! Alt dette skal inn i bilen, og det er tungt.

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg