Tilbake på treningsstudio

Etter 6-7 års pause fra trening på treningsstudio, både fordi jeg først tok opp håndballen igjen, og deretter droppet all trening, så er jeg forsiktig tilbake på “Altafit” treningsstudio i Fuengirola sentrum, for å prøve å komme meg ut av denne late dvalen med post-Covid der jeg har kost meg verre med sjokolade, strikking, skriving, filmer og pod-cast.

Jeg har ikke jogget en meter på 3-4 år, og det er mange kilo siden. De siste ukene har jeg kommet meg ut på noen turer, men det har blitt med gåturer. De få gangene jeg har prøvd meg på å løpe fra klasserommet til arbeidsrommet på skolen for å hente noen i full fart, har jeg kjent at det langt i fra har vært noen lette steg, men heller sånne ordentlige dinosauriske “boom-boom”-steg som nesten har slått ut på Richters skala. De altfor mange kiloene som har krøpet på de siste 3-4 årene har gjort at jeg ikke engang har orket tanken på at jeg skal kunne klare å løpe noe særlig igjen. Men siden jeg nå er tilbake på treningsstudio så har jeg bestemt meg for at jeg sakte, men sikkert skal trene meg opp igjen til å både like og til å klare å løpe litt lenger fra gang til gang. Det blir ikke mange minuttene nå i starten, med 3 minutter på fredag og 4+2 minutter i går, men iblandet litt rask gange i “oppoverbakke” på tredemøllen så har det blitt fine økter. Jeg husker ikke helt hvilket tempo jeg pleide å løpe i tidligere, men jeg tror det lå på sånn omtrent 9,5-10,5. Nå ble løpeøktene tatt i 8,7 på fredag og 9,0 i går på de 4 minuttene og 10,0 på de 2 siste minuttene. Men da pustet jeg verre enn en hval på slutten.

Jeg har også tatt runden med en 10-13 apparater for bein, armer osv, med 2-3 ganger 10-15 repetisjoner, og i går kjente jeg særlig på armene at jeg var rimelig støl etter fredagens runde. Det er i grunnen deilig å kjenne at man har brukt kroppen. Det blir resultater, selv om det går smått i starten, og jeg er sikker på at jeg etter noen uker vil merke fremgang både på vektene jeg bruker på apparatene, men også antall minutter jeg orker å løpe.

Jeg brukte altså treningsstudioet “Altafit” for flere år siden, og var veldig fornøyd med det. Det er god service, og Ikke er det altfor fullt der heller. På fredag ettermiddag var det god plass på apparatene, både tredemøller, sirkeltrening med vekter osv, og i går, søndag, var jeg tidlig ute da de åpnet kl.10, og det var god plass helt til jeg dro en times tid senere. Prisen på 40 euro i måneden er også helt kurant, synes jeg.

Jeg har brukt litt tid på å “manne meg opp” til dette, faktisk hele januar og februar. Jeg tenkte at det var et godt tidspunkt å starte nå, ettersom jeg har vinterferie denne uken. Da er det enklere å komme seg av gårde sånn annenhver dag, i stedet for å starte når jeg er sliten etter jobb i en vanlig arbeidsuke. Nå blir det nok også enklere å fortsette når jeg er tilbake i jobb igjen.

 

 

Hyggelige folk bak skranken.
Nok av apparater å velge i.
Pene, rene garderober med skap osv.
4 kommentarer
      1. Tusen takk 🙂
        Wow, – det å starte å trene uten å ha gjort det før, DET står det stor respekt av, for dørstokkmilen blir høyere for hvert år 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg