Spasertur i “zoologisk hage”

Siden jeg våkner tidlig hver morgen uansett, så har jeg bestemt meg for at jeg skal komme meg ut på en liten spasertur før det blir for varmt, og i dag tok jeg altså min første frivillige spasertur på… – hvem vet hvor lenge? Jeg har gått noen turer med klassen og skolen, men det å frivillig gi seg i kast med asfalten var noe som tilhørte før Covid-19.

Til tross for at jeg kjenner veien her ut og inn, med alle de fine og rare opplevelsene det kan medføre, så skvatt jeg litt da jeg fikk øye på villsvin-flokken bare et par hundre meter fra der jeg bor. De var i alle mulige størrelser og det kan vel ha vært nærmere 15 eksemplarer. Flere lå og sov, antar jeg, mens de andre svinset rundt og spiste det de fant av tuster og gress.

Litt videre kom jeg over noen nydelige føll i et inngjerdet område. De var skikkelig flotte, og med lyset fra soloppgangen i bakgrunnen ble det en nærmest magisk stemning.

Jeg prøvde meg faktisk på løpe-drag opp noen bakker, og er positivt overrasket over at jeg klarte å holde ut såpass lenge opp bakken, men lungekapasiteten er ikke lenger hva den var. Veldig tydelig at det er lenge siden sist trening med fokus på lungekapasitet, eller trening i det hele tatt. Men jeg regner med at noen få sånne turer til vil utgjøre en merkbar forskjell, så det er bare å stå på nå i sommer.

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Så koselig med slike zoologiske opplevelser på morgenturen! 🐎 Sola står opp tidlig nå, så du må ha vært oppe grytidlig 🤗 Godt å kjenne at kroppen fungerer 😊

      1. Ja, jeg var ute av huset rundt kl. 7, tror jeg. Våkner altså så tidlig, så det er bare å komme seg ut hehe…

      1. Jada, – ekte villsvin som snøfter i vei… Eller, – det har jeg faktisk ikke hørt dem gjøre, men jeg har sett dem mange ganger. De holder til i et spesielt området like ved der jeg bor.

    2. Så fine føll, litt skummelt med villsvina – og så mange…
      Lag deg en fin lørdagskveld 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg