Sommerferien er endelig i gang

Første dag i sommerferien ble omtrent som jeg hadde tenkt. Jeg fikk ikke trent, men jeg har i hvert fall fått startet på skrivingen, – det vil si jeg fikk tatt opp igjen skrivingen, av boken om venninnen min fra Venezuela. Jeg har en stor jobb å gjøre med å omgjøre den, innlede den på en annen måte, og jeg har faktisk tenkt å gjøre den om til en sakprosabok. Det synes jeg blir mer “true to the story”. Det blir spennende  å se hvordan det blir å sammenligne Norge og Venezuela og altså gi boken en annen vinkling.

Planen er å trene sånn annenhver dag. Her om dagen kjørte jeg hjem fra jobben og skulle rett til treningssenteret for å trene. Dessverre fant jeg ikke parkeringsplass i området, så jeg valgte å kjøre ned til stranden i stedet, og gikk noen kilometer på strandpromenaden i stedet for å trene på senteret. Men nå som ferien har begynt, har jeg bedre tid, så om jeg ikke finner parkering neste gang, så SKAL jeg parkere lenger unna og gå dit. Jeg kan også vurdere å til senteret hjemmefra, men det er i overkant av tre kilometer, så da må jeg nok eventuelt ta bussen hjem igjen, for da er det nok tomt for energi til å bevege seg oppover og oppover mot der jeg bor.

Jeg har fått ryddet i bomullsgarnet mitt i dag, og det begynner å bli litt orden her. Jeg har hatt folk boende hos meg omtrent sammenhengende i tre år, og da måtte jeg fjerne innholdet i diverse hyller for å gjøre plass til deres eiendeler. Nå har jeg endelig fått tømt plastkassene som jeg hadde lagret på terrassen, og det meste er plassert tilbake i hyller igjen. Nå har da lagringsplassen min på terrassen blitt en fin skrivekrok for meg. Her sitter jeg i le for solen, så jeg slipper å renne vekk. Det er tross alt over 30 grader for tiden, så skygge er fint.

Nå skal jeg kose meg fremover, sitte på terrassen og skrive, med et glass Cola Zero ved siden av meg. Jeg skal prøve å nyte dagene som best jeg kan, og ønsker også alle andre en riktig god sommerferie 🙂

 

 

1 kommentar
    1. pass på å nyt ferien din Linda😍 Godt å få gjort det man har satt seg fore. Lykke til med boken, treningen og heklingen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg