Som en “ekte” forfatter ville gjort

Nå som det er juleferie så har jeg jo bestemt meg for endelig å få skrevet ferdig førsteutkastet til boken min. Jeg tenkte som så at nå skal jeg virkelig gjøre sånn som de “ekte” forfatterne gjør. Jeg skal sette meg på en kafé og skrive.

Da kan jeg like godt slå to fluer i en smekk, tenkte jeg. Jeg går meg en tur ned til byen og stranden med sekken min, finner meg en kafé og setter meg for å skrive. Som tenkt, så gjort. Jeg fikk tilgang på wifi og satte meg godt til rette med en kald Cola Zero for å skrive.

Det var bare et problem. Jeg har tatt opp samtalen med venninnen min på mobilen og det er herfra jeg må lytte ut og skrive ned handlingen. Og jeg hadde glemt hodetelefoner hjemme. Med halvhøy 80-tallsmusikk fra høyttalerne i bakgrunnen og med en god del andre gjester rundt meg, synes jeg det var pinlig å skulle høre på samtalen på høyttaler.

Men pytt sann. Jeg kunne ikke la dette stoppe meg, så jeg fikk faktisk lyttet og skrevet litt der jeg satt. Dette frister jammen til gjentakelse. Jeg hadde ikke så god tid i dag før jeg ble hentet. Dette var bare en prøve, men jeg skulle gjerne dratt ned om formiddagen og sittet der til utpå ettermiddagen. Det får bli neste gang.

Det skulle selvsagt gjerne vært litt bedre vær, med sol og blå himmel over et blå-grønt hav, men man kan da ikke bli altfor kravstor. Det at man kan sitte ute midt på vinteren uten å fryse ihjel er ikke alle forunt, så jeg får være fornøyd med tingenes tilstand.

4 kommentarer
      1. Ja, det var Tiki Bar. Et veldig greit sted, og med gode stoler å sitte i. Det er også viktig 😉

    1. Jøss, det bildet… på en helt annen plass i Spania har jeg sittet og det er helt likt.. det bildet ditt er som om det er hentet rett ut av minnet mitt, bare det at minnet mitt er fra Althea 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg