Soloppgang- og fullmåne-bading på en gang

I dag ble jeg for andre gang med da noen kollegaer skulle bade i soloppgang. De har badet hver lørdag siden skolestart, mens jeg har stått over de fleste gangene. Men i dag tenkte jeg å bli med igjen. Det var nemlig veldig varmt i går, og det var meldt varmt i luften i dag også, så da tenkte jeg at det ikke kunne være så ille å komme seg på land etter et mer enn forfriskende bad.

Jeg er jo ikke glad i kaldt vann, og jeg pruster og “brøler” av “kuldesjokk” når jeg entrer vann som er under tja… 24 grader eller så. Kollegaene mine mente det måtte være rundt 18 grader, så da kan du tenke deg desibelen på brølingen min i dag!

Det som var ekstra fantastisk i dag, var rett og slett at vi fikk to fluer i en smekk. Det var både fullmåne og soloppgang samtidig. Ikke på samme sted riktignok, – vi måtte vri hodet 180 grader for å få med oss begge deler, men like fullt en ekstra flott opplevelse.

Det var heldigvis ikke så ille å gå opp av vannet, med tanke på kaldt i luften. Siden vannet var såpass kaldt, virket de 23 luft-gradene varmere enn de var, så det gikk helt fint.

Det spørs om det blir flere soloppgangs-badeturer på meg, nå som jeg har opplevd det fineste av det fine, men kanskje… Vi får se om en uke. Kanskje det byr seg en ny anledning…

Og så ble det lyst, og jeg synes fargene mot Bil-Bil og Sunset Beach Club Hotel ble veldig fine i dette lyset.
5 kommentarer
      1. Jeg vet ikke helt om jeg får det til, for besøket mitt skal fly hjem kl. 10, og da skal de være på flyplassen kl. 8, midt i soloppgangen. Tror det eventuelt får bli uka etter for min del :-O

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg