Skrive eller hekle???

Hva skjer med at jeg stadig tar meg lange pauser fra bloggen? Hvorfor har jeg skikkelig skrivesperre i ukesvis? Svaret er nok sammensatt, men først om fremst tror jeg det handler om at det er vanskelig å bruke tid på bloggen når jeg heller ikke får til å skrive på boken jeg holder på med. Det er liksom ikke “fair” å bruke tid på noe så “trivielt” som blogg når jeg skulle ha brukt tid på “Lysets barn”, boken om venninnen min fra Venezuela.

Samtidig er det vel også sånn at når man først har skrivesperre, så nytter det ikke å presse frem ordene, selv om en del forfattere sverger til “morgenskriving”. Det handler om å rable den 3-4 sider med tekst tidlig om morgenen uten å tenke på innholdet. Man kan kalle det for oppvarming til selve skriveøkten senere som betyr noe. Det høres veldig smart ut, lik en håndballspiller som må løpe i gang kroppen og sveive på armene for å være klar til kamp. Men jeg har fortsatt til gode å ta opp pennen og bare la ordene løpe fritt over arket tidlig om morgenen.

Men jeg har da gjort andre ting når jeg ikke har skrevet. Jeg har strikket flere barnegensere i Marius-mønster, jeg har fullført et “hjerte-teppe” som jeg har loddet ut til inntekt for Venezuela og jeg har begynt på et nytt av disse teppene. Så det er ikke det at jeg har vært lite produktiv. Det har bare vært på andre områder. Faktisk kom det inn over 11 000 kroner til prosjektet vårt.

Men la oss håpe at jeg nå kan komme inn i en litt ok rytme igjen, der jeg i hvert fall får skrevet et innlegg eller tre i uken. Det burde være overkommelig, til tross for at det er nærmere to måneder siden forrige innlegg.

11 kommentarer
      1. Så koselig å lese kommentar fra deg 🙂
        Ja, det er litt trasig å stadig skulle ta lange pauser. Det er jo så hyggelig både å lese bloggene til dere andre og å høre fra andre når man skriver selv. Men vi får håpe det varer litt lenger denne gangen hehe 😉

      1. Tusen takk 🙂 Jeg har fått helt dilla på disse teppene. Mest i babyteppe-størrelse, men akkurat dette var mye større.

    1. Se der, ja! Veldig hyggelig å se skriverier fra deg i bloggen igjen! Nå har jeg jo nettopp sett deg irl, men dette var hyggelig på en onsdagskveld 😍 Og alt har sin tid! 😉

      1. Jippi, ju-hu 😀 Og nå lærte jeg rett og slett en ny forkortelse av deg, “irl”, jeg har trodd at det enten er noe med Irland eller en type data-kode, men altså “in real Life”, – at jeg ikke har skjønt det før hahaha 🙂 Tusen takk.

    2. Det krever sitt å skrive på bok – og engasjere seg som du gjør 🙂 Viktig! Alt handler ikke om blogg og man bruker den tiden man har til rådighet 🙂 Du bruker tiden din godt du – og det teppet er bare lekkert!

      Lag deg gode dager 🙂

      1. Hjertelig takk for gode ord 🙂
        Ja, det er slitsomt med en hel roman. Særlig siden jeg ikke har oppholdt meg på stedet osv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg