Skapet fullt av gode forsetter…

Skapet mitt er fullt av klær. De fleste klærne er selvfølgelig i bruk og tjener sitt formål både med å holde meg varm og påkledd. Men noen av klærne har egentlig ingenting i skapet mitt å gjøre. Topper som er for små. De passer ikke. De strammer over skuldrene og magen, bukser som ikke kommer over hoftene eller en glidelås som forblir åpen. Noe av årsaken til at enkelte av klærne ikke passer er selvølgelig at jeg har gitt litt blaffen i denne pandemi-tiden. Det får så være. Jeg kan sånn sett “ikke lastes for” at disse klærne ikke passer. men det er en annen kategori klær i skapet mitt som aldri skulle fått en plass der. De henger fortsatt med prislappen på og venter på bedre tider.

“Det var en utrolig fin topp. Æsj, de har den bare i størrelse 46. Men den er så fin at jeg bare mååå kjøpe den. Om et par måneder kommer jeg inn i den.”

Yeah, right… Klær kjøpt i tro på at jeg snart skal passe inn i den kjolen eller den toppen? Jeg kunne like gjerne begynt å tro på julenissen igjen. Hva er egentlig vitsen med å kjøpe klær i tro på bedre tider. Jeg har bevist gang på gang at det ikke er slik det fungerer. Og om jeg skulle klare å gå ned så mye i vekt at disse klærne passer, ja, så finnes det faktisk fortsatt flere nydelige klær igjen i butikkene, om ikke jeg skulle fylle opp mine skap med disse i måneder, og kanskje år, før jeg får brukt dem.

Nei, jeg får nok ta en opprenskning i skapet. Jeg har gjort det før, men må i gang på nytt, for det tar jo ingen ende dette opplegget med å kjøpe “i god tro”.

 

11 kommentarer
    1. Jeg har endel klær i min garderobe som også bare tar plass, fjerner jeg de jeg ikke bruker så blir det jo tomt. Så det får bare henge hehe. Ha en fin søndag ❤

      1. Ja, helt enig med deg. Har du god plass, så er det ingen grunn til å kvitte seg med det. Tenk om du skulle få behov for dem en dag? 😉 Jeg derimot har det ganske fullt, og jeg kjenner at det hadde vært deilig å bli kvitt en del, men jeg får meg ikke til det. Eller… Jeg har kvittet meg med en del sånn innimellom, men det virker som om det fylles opp like fort, eller at det ikke monner noe særlig når jeg fjerner en 5-6 plagg. Men, men…
        En riktig fin søndag til deg også, – det som er igjen av den. Min har i grunnen nettopp startet, siden jeg “døgnet” og var på stranden til klokken 7 i morges. Dermed våknet jeg ikke før kl. 14.30 hehe…

      1. Oi, uff… Det skulle jeg kanskje ikke ha avslørt hehe 😉 Men jeg tror på rampenissene, altså hahahehe ;-D

    2. Jeg har også kjøpt klær som bare har blitt hengende i skapet. Kanskje var de billige (Og da får det ikke hjelpe at jeg ikke syntes plagget var så fint. ;)) Noen ganger har jeg faktisk kjøpt for store klær, for jeg handler en del på nett. Da får jeg jo ikke prøvd. Om du finner et plagg i skapet som du liker veldig godt, og som det er overkommelig å komme seg inn i, så kan det være en motivasjonsfaktor for å ta tak. Jeg har en kjole som er en fin målestokk på hvordan “ståa” er. Ellers er det skummelt med bukser med strikk i livet. En merker jo ikke så godt at strikken tøyes… 😉 Etter utallige år med 5-10 kg opp og ned, har jeg funnet en måte å leve på som bidrar til at jeg tror jeg skal klare å holde meg noenlunde stabil uten å føle at livet er “en evig slankekur”.

      1. Helt enig, – billige klær er også en faktor i dette 😉
        Hihi, – det med strikk i livet på bukser, jepp, – farlig, farlig. Eller egentlig stretchbukser i det hele tatt. Men det er jo fint at de kan brukes til tross for at man går opp noen kilo da 😉

    3. I mitt skap har det samlet seg klær i flere størrelser. Jeg har gått en del opp og ned vekt opp igjennom årene. Nå er det på høy tid å kvitte seg med de minste størrelsene. Vekta viser kun en vei nå, og det er oppover. Sørgelig men sant😢
      Skal vi prøve å sove i natt?? Hehe😁

      1. Enig i at det er bare å bite i det sure eplet og ta inn over seg at det ikke blir så mye bedre 😉 Selv om jeg bør være litt fornuftig å gå ned noen kilo for at det ikke skal være så tungt å gå ned på kne og opp igjen f.eks. Men vi får se. Ikke noe stress med det, – bare prøve å ta det fornuftig.
        Ja, det ble søvn på meg i natt, men merkelig nok spratt jeg opp av sengen i morges hehe…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg