Skal bare se ferdig først…

Jeg fatter ikke hvorfor jeg er så trøtt hele tiden. Eller… Ikke hele tiden. Men på uvante tidspunkt. Jeg har aldri vært blant dem som legger seg tidlig. Er jeg i seng før midnatt, så er jeg syk, har pleid å være en kommentar jeg tyr til. Vanligvis er klokken nærmere ett før jeg kryper til køys.

Slik er det også nå for tiden. Selv om jeg sitter oppe og halvsover i sofaen, så er det nesten som om jeg bare ikke kan gå og legge meg tidligere. Jeg er stuptrøtt og sliten etter jobb, og sitter i sofaen og strikker og ser på TV eller leser innlegg fra andre bloggere og så videre i løpet av kvelden. Jeg holder meg noen lunde våken, men kjenner at det hadde vært best og lagt seg i sengen for å sove ordentlig.

I går kveld nådde jeg toppen av dumskap… Jeg hadde ikke fått med meg Farmen-episoden, og det måtte jeg jo, så da spolte jeg tilbake for å se denne. Klokken var vel rundt 23 da jeg startet å se den, men ettersom jeg stadig duppet av og måtte spole tilbake for å få med meg det jeg hele tiden gikk glipp av, så varte det og rakk før jeg kom gjennom. Jeg kom rett og slett ikke ordentlig gjennom våken, fordi søvnen tok meg stadig vekk. Da klokken var ett satt jeg og sov og hadde gått glipp av hele den siste halvtimen. Da gav jeg opp. Det fikk være nok dumskap. Hvorfor kan jeg ikke bare gå og legge meg som andre normale mennesker og se dette ferdig i morgen? Det er helt sprøtt hvor firkantet jeg skal være i å se ferdig ting først…

Jeg sovnet som en stein da hodet datt ned på puten. Men fire og en halv time senere våknet jeg igjen, lys våken. Slik har jeg våknet hver morgen denne uken, både en og to timer før vekkerklokken er innstilt på å vekke meg. Det er mulig dette bare er et alderdomstegn, – at jeg trenger mindre søvn enn før. Selv om… Det stemmer vel ikke at jeg trenger mindre søvn, – bare at fordelingen på døgnet burde fordeles mer jevnt, virker det som.

La oss se om jeg kan være fornuftig i dag og legge meg før midnatt. Selv om jeg da etter eget utsagn er syk…

2 kommentarer
    1. Måtte nå le litt her..men ikke vondt ment 😉 Men jeg kjenner meg litt igjen..NÅ er jeg blitt superflink til å komme meg til sengs når jeg blir for trøtt..men tidligere så skjedde det ofte at jeg MÅTTE se ferdig, samma hvor mange ganger jeg måtte spole ting tilbake.. Hvorfor??…har iiiingen anelse, hehe..
      Håper du blir “syk” og kommer deg tidligere til sengs i kveld da 😉

      1. Hihi, – det er lov å le, – jeg ler jeg også 😉 Det er jo bare latterlig hehe… Jeg skal gjøre meg så syk jeg kan hihihi…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg