Så ble det tidlig juleferie, gitt…

I går var jeg innstilt på at det var tre skoledager igjen før juleferien. Vi skulle øve til juleforestilling, ha generalprøve, jobbe med litt fag og ha en julekonkurranse, vi skulle rydde og vaske litt, samt at vi skulle ønske hverandre en riktig god jul. Slik ble det ikke…

Nærmere klokken elleve i går kveld ble jeg oppmerksom på at jeg hadde fått mail om at skolen skulle ta juleferie med umiddelbar virkning på grunn av usikkerhet rundt noe smitte av Covid-19. Med tanke på at en del skal reise til Norge i jula eller får besøk fra Norge, så var nok det en fornuftig avgjørelse. Så får vi heller ta igjen disse dagene til våren.

Det var veldig trist ikke å få sagt ordentlig god jul til elevene og ønsket de som skal slutte lykke til i Norge. Men sånn er det noen ganger. Hjertene i julekalenderen til klassen kom bare til nummer 14. Heldigvis er det 14 elever i klassen, så alle hadde akkurat rukket å bli trukket, – så i så måte er vi ajour.

Det er dog ikke helt ferie for oss ansatte ennå. Dagen i dag ble brukt til rydding og litt vasking, og jeg må gjennomføre en del oppdateringer av årsplaner og temaplaner, samt føre inn resultater fra kartleggingsprøver før jeg tar ordentlig ferie, men dette kan jeg gjøre hjemmefra, så det føles som om ferien allerede har startet.

Så nå er det tid for jul og puslespill 😀

 

2 kommentarer
    1. Wow, det var overraskende 😀 Så hyggelig 🙂
      Jeg var inne og tittet og det var veldig koselig skrevet. Hjertelig takk 🙂
      Skriver jeg adressen min rett her eller skal jeg sende den i en e-post?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg