Ny “Kina-butikk” måtte utforskes

I går var jeg innom en ny såkalt “Kina-butikk” her i Fuengirola. Det finnes mange av dem. En heter Merca China, en annen Maxi China, og så er det noen som heter Hyper Fu, og det var en av dem jeg skulle sjekke ut denne gangen. Butikken har eksistert i noen måneder, og jeg har kjørt forbi den en haug med ganger på vei hjem fra jobb eller sentrum, men jeg har aldri tatt meg tiden til å kjøre inn veien og på baksiden. Den ligger altså ganske bortgjemt og har bare et skilt ut mot veien, men i går tok jeg meg tid til å “check it out”.

Butikken er enorm, med tre svære avdelinger. Ikke mange hadde funnet veien til denne bortgjemte perlen, så jeg hadde den nesten for meg selv. Jenta i kassa satt på mobilen og så ikke engang opp fra den da jeg spaserte forbi henne med handlevogna foran meg.

Det var garn jeg var på jakt etter, men det så ikke ut som den første avdelingen hadde dette, så jeg trillet inn i neste avdeling, og der, rett foran meg, lyste garn i alle regnbuens farger mot meg og bare ventet på at jeg skulle sluke dem. Jeg klarte faktisk å være nøktern, og tok med meg kun fem nøster i noen søte, sukkertøy-aktige farger, bare for å prøve dem ut. En seks-pakning med kleshengere for barneklær fikk også plass i vogna, – med alle de barnegenserne jeg lager, så trenger jeg stadig flere hengere i den størrelsen.

Vel hjemme lette jeg opp en “tutorial” på YouTube. Jeg søkte etter “colorful headband” og kom over “Hannahcrochet” sin video med fem lange heklede remser som flettes i hverandre og til slutt syes sammen med et tynt hårstrikk. Helt perfekt, og jeg gikk i gang. Det var ganske enkelt å få til, og jeg likte særlig godt måten å legge opp maskene på, – hun brukte begge trådene, så maskene ble mer firkantet enn flate.

Og vips, VOILA, så var hårbåndet ferdig, og jeg ble super-fornøyd med det. Skikkelig “candy-feeling” av det søte og nydelige heklede og flettede hårbåndet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg