Myndighetenes måte å “hjelpe” – del 3… Resultatet blant folket

I de to forrige innleggene har jeg vist hvordan myndighetene i Venezuela driver ussel propaganda for å vise verden at de “hjelper” folket sitt. I dag skal jeg fortelle om en mann som virkelig ikke trodde at vi kom med mat til dem.

Ettersom det i Venezuela har blitt en utbredt praksis fra myndighetenes side å komme med møbler, medisiner eller annet nødvendig utstyr for å ta bilde og video for å vise hvor “hjelpsomme” og “gavmilde” de er, og deretter fjerne utstyret, så “vet” folket at alt som kommer av gaver er for godt til å være sant. “Nå skal de bare ta bilde igjen for å vise verden hvor ”snille” de er…” 

Faren i familien trodde ikke noe på at de fikk en stor pakke med mat fra noen i Norge. Dette var bare propaganda fra myndighetenes side, trodde han.

Slik tenkte også en av mennene i en familie vi kjøpte mat til. Posen med masse mat ble satt på bordet, og et brev ble gitt ham i hendene. “Ok, dette er for å ta bilde?” Han fra butikken som delte ut prøvde flere ganger å si til han at det var hans mat, men familiefaren overhørte det, og sa gjentatte ganger at “ok, la oss ta bildet, da”…

Dette er et folk som er ødelagt av myndighetenes spill, løgner og ondskap. Når mannen får klar beskjed om at han må åpne posen, – “det er til deg”, så sakte, men sikkert går det opp for han at denne gangen er det visst sant… Kona gråter og er veldig rørt, og de er overmåte takknemlige.

Jeg får ikke lastet opp videoen her, men om du vil se den, så kan du finne den på facebook-siden min (Linda Sakseide). Legg meg til som venn om du må det for å få se den. Jeg vet ikke 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg