Mobilen lever sitt eget liv

Noen av “screenshotene” som mobilen har tatt på egenhånd.

Er det flere enn meg som har en mobil som lever sitt eget liv i bukselommen i løpet av dagen? En mobil som installerer seg med sofa og kaffemaskin, og som sveiper etter de beste filmene på Netflix og koser seg? Nei, så ille er det ikke med min mobil heller, men jeg fatter ikke hvordan den stadig vekk slår seg på og trykker på siffertastene for å ringe til tante Floke i Førde eller politimester Fix i Fredrikstad eller hvem det nå er som eier disse telefonnumrene som den av seg selv prøver å taste.

Ikke nok med det forresten, – de siste månedene har mobilen begynt å ta screenshot av alle tastetrykkene den gjør, og dermed fylles bildebiblioteket mitt raskere enn badestampen fylles med vanndråper til årets julebad hos bygda som glømte at det var jul. Bare i går, etter en vanlig arbeidsdag, var det over 50 slike bilder på telefonen min. Så som du skjønner, – den mobilen min er en skikkelig plageånd.

Jeg har selvfølgelig kode og opplåsing med tommelavtrykk, så heldigvis kommer ikke disse samtalene frem til noen. Skulle tro mobilen hadde skjønt det etter to-tusen-fire-hundre-og-tolv forsøk. Men neida, – disse Smart-telefonene ser virkelig ikke ut til å være så smart som de høres ut.

6 kommentarer
    1. Hahaha, kan bli både morsomt og slitsomt med så masse krøll. Nope, min gjør ikke slike ting, og men den får ikke lov til å ligge i lomma heller. Kanskje du må begynne å gå med magetaske som “hus” til den 😀

    2. Hmmmm det høres slitsomt ut med en slik telefon… rart at den klarer tastelåsen…. men de klarer visst de utroligste ting disse smarte dingsene 😀

      1. Tastelåsen er fortsatt på, – derfor klarer den aldri å komme frem til noen, men å ta screenshot uten at tastelåsen er av, det synes jeg er veldig rart at går an.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg