Mine yndlings-julesanger

Ingenting er koseligere i desember enn å sitte og legge et puslespill med huset pyntet og nydelig julemusikk i bakgrunnen. Jeg har alltid vært glad i julemusikk, og liker mange forskjellige sanger. Her presenterer jeg min liste over yndlingssanger. Legg merke til at Mariah Carey sin “All I want for Christmas” IKKE er med på min liste. Om det er fordi den er for voldsom eller rett og slett fordi jeg er for gammel for den, skal jeg ikke komme inn på, men det er uansett mange andre julesanger jeg foretrekker å høre på før denne.

  1. “Himlen i min favn” – Carola
  2. “Himmel på jord” – Maria Arredondo
  3. “Ventetid” – Barnas superjul
  4. “I en natt” – Bjørn Eidsvåg
  5. “I wanna go home for Christmas” – Maria Mena
  6. “En stjerne skinner i natt” – Oslo Gospel Choir
  7. “Romjulsdrøm” – Alf Prøysen
  8. “Vi tenner våre lykter” – Fra Skomakergata
  9. “Do they know it´s Christmas” – Band Aid med Bob Geldof i spissen
  10. “Alle” sangene fra Dolly Parton og Kenny Rogers jule-CD fra 80-tallet

Jeg kunne sikkert fylle listen med enda flere sanger, for det er mange flere jeg liker veldig godt, men dette er et godt representativt utvalg av den julemusikken jeg liker. Apropos nr. 10 på listen… Fra jeg var 13 til jeg var 17 år jobber jeg i platebutikken til faren min som ekstrahjelp i julen og i andre ferier. I julen gikk CD´en til Dolly Parton og Kenny Rogers på repeat stort sett hele desember. Jeg ble aldri lei, og det ble ikke faren min heller. Derimot gikk musikken på nervene til de som jobbet i klesbutikken i samme lokalet som musikk-butikken lå, og jeg husker godt at de mer enn én gang ba oss om å bytte musikken. Det gjorde vi som regel ikke, for det var rett og slett den beste julemusikken som kunne kjøpes på CD den gangen. En hel haug med nydelige julesanger. Så om du har gått glipp av den, anbefaler jeg at du søker den opp på Spotify eller youtube for å få en flott opplevelse med god julestemning. Særlig “The greatest gift of all” er helt nydelig.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg