Koselig liten “book store” i Fuengirola

I en av Fuengirolas trange sidegater som går forbi postkontoret nedover mot stranden, finner man en koselig liten butikk for lesehester. “Julian´s libros books” har holdt til i lokalene siden 1966 og her kan du finne nye og gamle bokskatter på flere ulike språk. Vel, apropos nye og gamle… Det er en bruktbutikk, men her fins bøker av eldre og nyere dato.

Det er flest bøker på engelsk, men både svensk, dansk og norsk har fått sin egen hylle stappfull med bøker. I den norske hyllen legger man raskt merke til forfattere som Jo Nesbø og Jon Michelet, men også norske utgaver av Victoria Hislop, Wilbur Smith og Lucinda Riley stikker seg frem i hyllen.

I 1991 overtok Javier butikken fra Julian, og siden den gang har altså Javier solgt bøker til mang en turist på jakt etter god ferie-lektyre, eller til sånne som meg, utlendinger bosatt i Spania.

Butikken holdt helt stengt i halvannet år på grunn av pandemien, men i oktober 2021 åpnet den igjen dørene. Jeg har virkelig savnet å se butikken åpen. Tannlegen min har utsikt til butikken, og jeg har de siste tre årene nærmest “bodd hos” tannlegen, så det har vært trist å se at butikken har vært helt stengt. Men heldigvis har den altså nå åpnet igjen, så om noen av dere skulle være i Fuengirola og trenger noe lesestoff, – ikke nøl med å legg turen innom. Javier holder åpent hver dag fra mandag til lørdag klokken 10-14.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg fant meg noen bøker jeg fikk lyst til å lese.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Så trivlig med en slik butikk. Antikvariat kalles det her i Sverige. Vi hadde en her i byen også, men dessverre så stengte den.

      1. Ja, det er skikkelig koselig, og særlig når det ikke er mulig å kjøpe norske bøker i butikkene her. Da er det fint å ha et alternativ. Husker også vi hadde en blad-bod i Bergen da jeg var ung. Vi pleide å ta bussen til byen og gå innom “Sølvpilen” tror jeg det het, for å kjøpe brukte “Tuppen” og “Lillemor”-blader. Særlig de store “Spesial”-bladene. De var utrolig fine. Men det ble slutt på det også etter hvert…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg