Koselig bloggbesøk

Noen av dere har kanskje lest om det skrekkelige besøket hos medblogger Kari (les her). Til tross for både skremming, “selvskremming” og en ekkel kakerlakk, så vil jeg heller kalle besøket for skrekkelig morsomt og koselig. Så her er min “versjon” av besøket…

Mens Bjørn kokkelerte på kjøkkenet, slappet Kari og jeg av i de mest behagelige Baden-baden-stolene jeg har prøvd, og pratet og “catchet up”. I nydelig kveldstemperatur med solen på vei ned var det en deilig kveld på Karis terrasse.

Bjørn dekket til buffet med “patatas bravas”, krydrete tomater, grønnsaker med helt perfekt tyggemotstand og kalkunfilet som han selv kalte for skosåler. Kari er visst over gjennomsnittet glad i skosåler, men jeg må si at smaken på disse skosålene var langt over gjennomsnittet i smakskvalitet enn min egne skosåler. Det at noe er godt stekt behøver ikke å bety at det ikke er godt 😉

Til dessert serverte han sorbet-is og belgisk sjokolade. Jeg fikk streng beskjed av Kari at jeg måtte spise flesteparten av sjokoladene, for ellers ville hun bli nødt til å spise resten selv etterpå hehe 😉 Nydelig nougat-sjokolade ummm…

Praten går lett i godt selskap, og både læreryrkets mange fine og morsomme sider ble omtalt, i tillegg til bloggingen vår og bokskriving. Det var virkelig fint å få pratet med Kari om bok-skrivingen min. Jeg føler at jeg er inne i en litt dårlig periode med tanke på å vite hvor jeg skal ta veien videre, – og hun hadde flere gode innspill som jeg kan teste ut. Veldig greit med litt tips.

Det ble godt over midnatt før vi tok kvelden, og det eneste som manglet var i grunnen at Bjørn fant fram gitaren og vi hadde trallet litt for nabolaget. Det får bli en annen gang 😉

6 kommentarer
    1. Jepp, absolutt skrekkelig morsomt og koselig! 😀 Veldig hyggelig å ha deg på besøk, Linda, og som du vet, hadde jeg ikke noe lyst til at du skulle dra. Men vi møtes jo igjen om ikke så lenge. Fint at du likte “skosålene”, hehe. Når de er godt krydret, blir de ekstra gode 😀 Du hadde forresten ikke spist nok sjokolade, for jeg måtte selvsagt spise resten til frokost dagen etter og fikk vondt i magen… Hihi 😀 Bokpraten vår var fin for min del også, i det jeg fikk et par nye tanker til mitt eget fremtidige bokprosjekt 🙂
      PS. Bjørn kan overtales.

      1. Nå har jeg fått besøk fra Norge, og de hadde med seg små-sjokolader, så det var jammen godt jeg ikke spiste opp alle dine 😉 Flott at Bjørn kan overtales, – da blir det “Hiv og hoi” og “La det svinge” neste gang 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg