Kjøpte fire hurtigtester

Jeg var syk med Corona for akkurat et år siden. Da ble jeg testet på helsesenteret her i Fuengirola, Centro Salud, som det heter. Jeg ventet i ti minutter før saken var klar, – rett hjem til isolasjon og hjemmeundervisning. Siden har jeg følt meg pigg og rask, og ettersom jeg ikke har vært ute og reist, og heller ikke har vært nærkontakt med noen som har blitt smittet, så har jeg ikke tatt en eneste test siden. Til andres store forbauselse. Det virker som om “alle” kollegaene mine har tatt både tre og fjorten hurtigtester i løpet av disse to årene. Men sånn er det når jeg omtrent har holdt meg i karantene hjemme, og bare en sjelden gang vært sammen med en litt større gruppe mennesker. Det har ikke vært nødvendig.

Men i dag måtte jeg legge turen innom apoteket for å kjøpe noen hurtigtester på vei hjem fra jobb, siden jeg har hatt nærkontakt med en smittet elev OG jeg føler meg bittelitt snufsen. Jeg hadde ikke trengt å teste meg dersom jeg ikke var litt småforkjølet og små-hostete, siden jeg er fullvaksinert med sykdom pluss én dose vaksine. Booster-dosen må jeg vente med til mars, siden jeg tok vaksinen i september.

Jeg kjøpte like godt fire tester. De kostet under 30 kroner stykket, så det var like greit å ha noen ekstra til senere, nå som det er så ekstra smittsomt med Omicron. Jeg var rimelig spent på testen, og regnet nesten med at den var positiv. Men heldigvis viste den et negativt resultat, så da fortsetter jeg som før. Det var i grunnen greit å slippe isolasjon. Jeg håper også vi unngår hjemmeskole i tiden fremover. Det kan fort bli mye smitte, slik at hele klassen må være hjemme, men foreløpig ser det greit ut. Vi får krysse fingrene…

2 kommentarer
    1. Ser selvfølgelig behovet for å teste deg når du har hatt nærkontakt med en smittet – men ellers tenker jeg også at hva er poenget med å løpe rundt og teste seg hele tiden, hvis man vet at man ikke har vært ute og menga seg med folk?
      Godt den var negativ, i alle fall =)

      1. Har hørt at dersom man ikke har symptomer, så trenger man ikke å teste seg om man har hatt nærkontakt med en smittet dersom man er fullvaksinert. Men siden jeg var bittelitt (og da mener jeg bittelitt) snufsen og irritert i halsen, så gjorde jeg det. Ja, det var deilig å slippe isolasjon.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg