Jeg er helt grønn på dette her…

Det er jammen mye jobb å skulle oppdatere og holde ved like innholdet i bloggen. Særlig når innholdet er så snevert som det jeg har lagt meg på. Målet om å være inne på topp 100-listen jevnlig er et stykke unna, og jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal få flere til å lese bloggen. Må jeg ty til å poste flere innlegg hver dag? Da vil i hvert fall nyhetene mine bli liggende ute på oversikten flere ganger før den ene etter den andre raser nedover og ut av syne. Skal jeg legge ut flere nyheter hver dag, så må jeg endre deler av innholdet. Kanskje jeg må gjøre den mer personlig? Men da blir jo poenget med denne bloggens innhold litt borte, for det er i utgangspunktet ikke “min” blogg, – den handler ikke om meg.

Dette er en blogg som tar for seg de forferdelige humanitære forholdene til flesteparten av innbyggerne i Venezuela, samt å se på hva bakgrunnen for dette er. Selv om det i utgangspunktet er “nok å ta av” av både kanskje feilslått politikk, omfattende korrupsjon og nepotisme blant makteliten, samt neglisjering av vedlikeholdsarbeidet til all infrastruktur som elektrisitet, vannforsyning, telefoni/internett og oljeindustrien, i tillegg til kontroll av folkets stemmeseddel og ytringsfrihet, hyperinflasjon og mangel på medisinsk utstyr osv…, så kommer man til et punkt der man trenger en liten pust i bakken…

Jeg ønsker å nå flest mulig med kunnskap om dette, slik at vi ikke forblir ignorante og fornøyde med slik vi har det i vår del av verden, men at vi involverer oss mer for en felles fremtid med håp. Jeg ønsker at flere kan fjerne skylappene for øynene, slik jeg gjorde for et par år siden, og spre kunnskapen videre til noen som har makt til å få dette temaet opp i samfunnsdebatten igjen. Frem til høsten 2019 og kanskje også litt nærmere Corona-pandemiens start i mars 2020, så var Venezuela og forholdene til befolkningen et tema i norske medier, men i forbindelse med Covid-19, virker det som om denne krisen, eller kollapsen som det egentlig er, er gått i glemmeboken og vi har mer enn nok å styre med når det gjeler pandemien.

Les, syng ut og spre kunnskapen, slik at Venezuela kommer frem i lyset igjen blant nordmenn og etter hvert norske medier, og så kanskje en eller annen erfaren blogger som roter seg innom her kan kommentere og gi meg noen tips til hva jeg kan gjøre for å få bloggen til å bli mer attraktiv. Det vil jeg sette stor pris på.

Men det spørs nok om jeg ikke må gjøre den litt mer personlig ja, – slik at folk blir litt mer kjent med meg. Vi får se hvordan det bærer seg videre…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg