Jeg digger puslespill

Sommeren er tid for så mangt. Sole seg, bade, spise is, gå turer, besøke venner, slappe av, lese bøker, strikke, – ja… Så mangt. En annen ting jeg liker å gjøre når jeg har mye tid er å legge puslespill. Jeg har en hel haug med ulike puslespill som jeg ligger her i “Baden-baden”-stolen min og skuler mot på øverste hylle.

Men med den vonde ryggen jeg har for tiden, er det lite sannsynlig at det blir lagt et eneste puslespill hele sommeren. Det blir i hvert fall “mot normalt”, for vanligvis blir det både to og tre puslespill i løpet av en ferie.

I tillegg til strikking, så finner jeg det veldig avslappende å legge et puslespill som regel på 1000 brikker. Men det må være med motiv der jeg kan se hvor brikkene skal. Med altfor mye lik himmel eller gress, blir det en gjettelek, og det er jeg ikke interessert i. Jeg vil vite hvor brikken skal plasseres ved å se på motivet.

Bybilder, ulike bilder i samme puslespill, masse krims-krams, ah, – da koser jeg meg. Men sukk… Det er kjedelig at det ikke blir puslespill på meg nå i sommer, men sånn er det med denne ryggen. For å omskrive et uttrykk, så sier jeg: “Høyt ligger de, og søte er de!” Sukk…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg