Invasjon av maur

Sprayen gjorde sin virkning i søppelposen.

I flere måneder har jeg vært plaget av maur. Maur på terrassen, maur på bordet på soverommet, maur på kjøkkenet og til og med maur på badet. Jeg har fått et middel av en venninne i Norge tidligere, et pulver som strøs over maurene så de tar det med seg tilbake til tua og så dør de der. Men denne boksen er nå tom, og jeg måtte rasjonere sparsommelig mot slutten.

Bloggvenninne Kari Engesvik hadde også et godt tips da hun var her nede i Málaga. Hun hadde kjøpt ulike produkter på en av matbutikkene her. Det tok litt tid før jeg fant noe som lignet det hun anbefalte, men til slutt plasserte jeg en liten beholder med et seigt maur-tiltrekkende middel på bordet på soverommet, og etter først å få en stor sverm med maur, så avtok det, og det kunne virke som om det hjalp. Men på kjøkkenet var det helt Texas. De bittesmås maurene gikk i følge oppover veggene, over benken, samlet seg rundt den én kvadratcentimeter lille matresten i sinken og de myldret i søppelposer under vasken.

Nå var det nok. Da jeg uttrykte min avsky for kollegaene mine på jobben, så fikk jeg enda et par tips, så da ble det et middel i en kontakt inn i et støpsel, samt en sprayflaske som dreper dem med en gang. Det var befriende å kunne spraye ned i søppelposen, slik at de kravlende bitte små maurene stoppet å kravle. Endelig kan jeg la en kniv ligge igjen på kjøkkenbenken uten at den har tiltrukket seg tusen maur til jeg kommer på kjøkkenet neste gang.

Litt disgusting å ta bilder av sin egen søppel, men noen ganger må man bare 😉

 

4 kommentarer
      1. Ja, nå virker det som om det har ordnet seg, og om de kommer tilbake, så bare sprayer jeg dem hehe 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg