Inspirert av “Strikkekjerring”

Jeg er glad i å strikke, og jeg elsker farger, så da jeg så at “Strikkekjerring” hadde strikket sokker i Marius-mønster og i en frisk rødfarge, så måtte jeg bare strikke det selv også.

Jeg tenkte at de skulle være til meg selv, men jeg valgte veldig tynne pinner siden jeg trodde sokkene ville bli veldig vide med tjukkere pinner. Det var helt feil, for det endte med at jeg ikke fikk foten nedi sokken en gang. Dette får bli til en med litt mindre hæler og føtter generelt. Siden jeg oppdaget ganske tidlig at jeg ikke ville å foten nedi, så strikket jeg den også en del kortere enn til mine føtter i størrelse 41, så sokkene skal nok få bein å gå på.

Jeg skal lage ferdig sokk nummer to, og SÅ skal jeg finne frem tjukkere pinner så jeg kan få mine egne Marius-sokker.

2 kommentarer
    1. Den så veldig fin ut da 🙂 Og det å strikke sokker er GULL. Jeg kan ikke. Men elsker å få strikkede sokker, fikk til jul av venninne 🙂 Før var det mamma som strikket til meg, nå er det venninne 🙂

      1. Tusen takk 🙂
        Jeg strikket en del sokker for mange år siden, men jeg hadde glemt hvordan man gjør det, så takk og lov for YouTube 😉 Ellers hadde jeg aldri kommet i mål.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg