Ikke i dag heller…

Jeg er ikke den som pleier å gå i postkassen hver dag. Hvorfor skal man det når det “aldri” er noe annet som ligger i postkassen enn oversikt over hvor mye jeg har brukt i strøm én gang i måneden. De få gangene jeg har parkert oppe, sveiper jeg innom postkassen og stirrer inn i sprekken for å se om det ligger noe der. En gang i blant er det et lite flygeblad fra et firma som selger baderomsmøbler eller fra noen som vil vaske huset mitt. Ellers er det uhyre liten aktivitet der.

Når det er så sjelden parkeringsplass å finne på oversiden av leilighetskomplekset her jeg bor, så blir det til at jeg må parkere på nedsiden og gå de 65 trappetrinnene opp mot leiligheten, og så ytterligere 20 trappetrinn nedover. Da frister det lite med 35 ekstra trappetrinn for å nå toppen for å sjekke det som nesten utelukkende er “ingenting”.

Men nå de siste dagene har jeg vært litt mer ivrig til å sjekke. Vel vitende om at BunnyTrash har sendt en hilsen med flaxlodd, er det jo store sjanser for at det når som helst ligger enorme verdier i min beskjedne og lettere oppskrapte postkasse og venter på meg. Da gjelder det å sjekke “hver dag”. I hvert fall nå som det har gått nesten tre uker. Det er nok omtrent den tiden det vil ta for post å komme frem her i dette “sydenlandet”, så nå kan det komme hvilken dag som helst. Men den dagen var ikke i dag, altså. Jeg gikk ens ærend opp de 35 trappetrinnene for å ta en titt. Selv om jeg så i sprekken at postkassen var tom, ville jeg åpne den for å være helt sikker. Ikke så mye som en avrevet papirlapp… Ingenting…

Jeg har vært veldig avslappet til dette frem til de siste dagene, men nå kjenner jeg “på gikta” at postdamen er like rundt hjørnet med mopeden sin for med silkebelagte mopedhansker legge millionen trygt i postkassen min. Kanskje jeg skal legge ut en rød løper, slik at hun er sikker på hvilken postkasse som er min?

5 kommentarer
    1. Du må nok fortsette å sjekke daglig! Og forhåpentligvis har ikke mopeddamen sett seg behag i den spennende konvolutten fra BunnyTrash! Lite spennende i postkassa mi i Spania også, men det hender det kommer ubuden post til naboer (feilplassert) og folk som ikke bor i blokka…

      1. Ja, det er sant, – jeg har fått oversikt over strømforbruket til en dame jeg ikke aner hvem er, som sikkert bodde i leiligheten min for mange år siden. Hver måned i over 7 år har jeg fått dette. Jeg legger dem ved siden av alle postkassene, men det fortsetter å komme. Kanskje det er jeg som burde si fra til strømleverandøren??? Vel, – da er jeg i hvert fall ekstreeeeeeemt treg i oppfattelsen. 7 ÅR for sent ute!!!

        1. Jeg har også fått kontoutskrifter levert her som skulle til gamle eiere, i mange år. Nå nylig fikk jeg vite at den øverste av postkassene er til feilsendinger. Veldig kjekt.

          1. Hmmmm… Her er det over 130 postkasser. Har aldri hørt om en egen til feilsending her, men ingen rører det vi legger til side. Uansett er det ikke noe farlig post, – bare oversikt over brukt strøm, som vel må være på 0, – har aldri åpnet brevene og sjekket. Det gjør man jo ikke ;.)

            1. Oi, det var mange postkasser, ja… Jeg har prøvd å sende noen brev i retur til avsender, men tror ikke det er noen vits egentlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg