I går var det skikkelig høst, men i dag er det sommer igjen

“Ve te Bergen, ve te Bergen
med det samme.
Der har eg det som fisken i vannet.
Vått og kaldt, og breiflabb overalt.”

Det var helt tydelig at det hadde vært et ordentlig væromslag i løpet av høstferien her i Málaga. Da jeg kom på jobb mandag morgen, var arbeidsrommet til lærerne preget av lange jeans med passende moteriktige små hull her og der (brrr som de må ha frosset gjennom hullene), gensere med høy hals og sågar både allværsjakker og boblevester. Ute ble vi våte av de spredte regnbygene som kom i løpet av dagen, og det var forholdsvis kjølig i luften, – særlig når vinden tok tak.

I dag, tirsdag,… er det sommer igjen. Til tross for bare 14 grader i morges, så er det nå i 14-tiden sikkert over 25 grader og strålende sol. Jeg satt ute og hadde observasjonssamtale med studentene mine, men måtte trekke innendørs for å unngå annengradsforbrenning av Mac´en. Den var så varm at man kunne speilet egg på den.

På søndag plasket det ned og regnet pisket meg både i ansiktet og på resten av kroppen da jeg beveget meg utenfor døren en kort stund. Det er i grunnen bra at det kommer litt regn her nå, for det er rimelig tørt i “hele” Spania. Håper det blir noen dager med regn sånn innimellom fremover nå. WOW, – det hadde jeg i grunnen aldri trodd jeg skulle si!?! Men det trengs her, så det gjelder ikke å være helt egoistisk med tanke på sol og varme.

Men… det er langt fra å ønske regn for tomme vannmagasiner her i landet, til å ønske seg til Bergens våte og kalde vær, – så åpningsverset i dette innlegget var sterkt overdrevet fra min side 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg