Hvorfor er det så vanskelig?

Hva er det som gjør at det noen dager er super-lett å skrive, mens andre dager klarer man ikke å trykke på en eneste tast? Jeg har følt meg som i en “blogge-tåke” i ukevis nå. Har følt på at jeg ikke har noe nytt å komme med fra Venezuela, så da får det heller bare bli med… ingenting

Men i går tok jeg meg i nakken og skrev en liten sak fra en takknemlig enslig mor, og da kom det i grunnen mye av seg selv, og plutselig hadde jeg skrevet tre innlegg. Jaha… Det var da merkelig… Men det er vel kanskje sånn som med trening. Det er dørstokk-mila som er den hardeste.

Man trenger bare en liten inspirasjon og så er man i gang. I hvert fall ble det slik for meg i går. Jeg endte opp med en refleksjon om meg selv som “Pippi” som jeg i grunnen ble veldig fornøyd med, selv om jeg sikkert kunne brukt enda lenger tid på den for å utdype poengene enda mer, men så er det også noe som heter “less is more”, så da er jeg i grunnen fornøyd likevel.

En av årsakene til skrivepausen er at jeg har brukt mye tid på å strikke og hekle. Nå er jeg nesten ferdig med et aldeles nydelig babyteppe. Jeg har bare kanten rundt igjen. Jeg er skikkelig fornøyd med det. Har også fullført en lilla topp til meg selv og holder på å fullføre et baby-sett bestående av bukse med seler og jakke, i tillegg til at jeg er i gang med en svart topp til meg selv. Når den svarte er ferdig, så vil jeg ha den samme bomulls-toppen i hvit, lilla og svart. Har aldri laget så mye til meg selv noen gang. Har faktisk bare laget en vest til meg selv på 80-tallet. Jeg brukte den ALDRI… Men det har vært veldig moro denne gangen, – virkelig å lage noe til seg selv. Og jeg bruker dem til og med!

Når jeg da har hatt pause fra skrivingen, så har jeg selvfølgelig heller ikke fått tid til å lese andres blogg, så der har jeg nok litt å lese meg opp på nå, kan du si…

Men la oss i hvert fall håpe at jeg nå er “back on the horse” hva gjelder blogging. Og så går prosjektet “En dråpe i havet er mer enn ingenting” sin vante gang med sine faste givere og noen sporadiske bidragsytere. Vi skulle selvfølgelig ønske det var enda flere som ville bidra, for nøden er stor, men det får enhver kjenner etter i sitt eget hjerte hva som er riktig for seg. Ingen tvang, men frivillig av et glad hjerte 🙂

HJELP MED MAT TIL TRENGENDE FAMILIER I VENEZUELA:
Ta kontakt med oss her: [email protected]

dersom du ønsker å bidra til prosjektet vårt “En dråpe i havet er mer enn ingenting”.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg