Hvor er Gryende???

Jeg våkner “Gry”-tidlig, slik jeg har gjort hver dag i flere uker. Jeg fisker frem mobilen og tar en titt. Klokken er fem og jeg føler meg lys våken. Som mange (om ikke alle) av de andre bloggerne, har jeg fått som vane å sjekke dagens listeplassering. Jeg har ikke noe annet mål enn å holde meg inne på listen over de 100, men det er klart det er gøy å se om man har havnet litt høyere opp enn vanlig. Ofte har jeg en viss peiling på hvordan det ligger an.

Jeg begynner bakerst på 81-100 som vanlig. Der står jeg ikke. Plass nummer 60, – helt greit. Hadde kanskje trodd jeg ville havne litt lenger opp, men det går bra. Jeg beveger meg fremover på listen. Jeg har lagt meg til vanen også å sjekke hvordan det ligger an med Gryende og Bunny Trash. De ønsker sterkt å holde seg inne på topp-20, og har klart det i lang, lang tid. De jobber iherdig med målet og det har gitt resultater. Men i går, hvis jeg ikke husker feil, hadde Gryende falt ut av den øverste listen og havnet på 21-40 for første gang på aldri så lenge.

Hvor er Gryende i dag da? Jeg finner ikke navnet hennes verken på den første eller den andre listen. Har hun ramlet helt ned til rundt plass 50? Nei, jeg finner henne ikke der heller. Hun har rett og slett falt helt ut av listen. Hun er ikke med på topp 100-listen. Det kan ikke stemme. Noe må være galt. Det må være en “bug” i systemet. Gry kan umulig ha lagt ned bloggen, – det ser jeg på som like sannsynlig som klisjeen om at det kan snø i Sahara.

Men hva har skjedd? Bunny Trash har fått sin forventede plassering som nummer 12, men om jeg leter aldri så lenge, så finner jeg ikke Gryende på listen. Jeg scroller opp og ned flere ganger, men ingen Gryende å se. Det må være en “bug”. Jeg kan ikke skjønne noe annet.

Her om dagen opplevde jeg en “bug” på navnet mitt. Jeg hadde på følelsen at jeg ville havne på sånn rundt 70-80, men da jeg så på listen på mobilen var jeg på 100. plass med over 150 lesere. Det var merkelig at et såpass antall lesere havnet så langt nede. Men da jeg “refreshet” listen, så ordnet det seg, – det ble omtrent plass 74, som forventet. Så nå skal jeg “refreshe” listen, og så får vi se, – kanskje Gryende er helt i toppen likevel?

Men nei, nå har jeg “refreshet” og fortsatt ingen Gryende… Har hun skiftet navn på bloggen sin? Lite sannsynlig. Men hva har egentlig skjedd? Hun som har vært så flink til å gi oss andre tips og råd til hvordan holde på lesere og jobbe for å holde seg inne på listen. Hun har ikke spart på sin kunnskap, men vært raus og hyggelig med sine med-bloggere. Hva har skjedd?

Det er fortsatt mørkt ute. Men jeg håper at, etter hvert som dagen “Gryr”, så vil dette mysteriet finne sin løsning. Hun kan ikke bare forsvinne sånn i løse luften…

11 kommentarer
    1. Ja, det er veldig rart. Håper det ikke har skjedd henne noe… Jeg sjekket akkurat bloggen hennes, og hun har ikke hatt et innlegg på noen dager. Det ligner ikke henne…

      1. Ja, det er sikkert det som har skjedd da. Men hvorfor blogger hun ikke? Det ligner ikke henne, så jeg håper det ikke har skjedd henne noe…

    2. Hun jobber fulltid som meg, og rekker ofte ikke da, spesielt i travle perioder 😊 Hun har skrevet det på bloggen sin før, så jeg bare”oversetter” 😂😂

    3. Kanskje hun har en travel periode på jobb ? 🙂 Men det er rart når de ikke er der oppe i toppen lenger og ikke er på lista heller… men det skjer fort når innlegga uteblir 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg