HJELP!!! Pinnekjøtt til 1600 kroner

Det er lenge siden jeg har vært så sjokkert over prisen på mat som det jeg ble i dag da jeg skulle hente pinnekjøttet jeg hadde bestilt i den danske lokalbutikken her i nærområdet. Det har vært litt frem og tilbake, og i starten bestilte jeg 2,5 kg med tanke på at vi var en 3-5 personer som skulle være samlet på julaften og det var godt å ha litt å gå på.

Så ble planene endret og vi skulle være minst 10 personer. Da så jeg for meg at det kun ville bli en liten smakebit på hver og at jeg måtte spe på med lammelår til disse sør-amerikanske folkene jeg skulle feire jul sammen med. Dog fikk jeg øket bestillingen på pinnekjøtt til 4 kg. Jeg ville i hvert fall sørge for at jeg fikk litt julestemning med den maten jeg forbinder aller best med jul.

Nok en gang ble planene endret og nå blir vi to eller fire personer på julaften. Da har jeg selvfølgelig altfor mye pinnekjøtt, men det skal nok få ben å gå på. Jeg kan spise pinnekjøtt flere dager uten problemer, – og gjerne til langt uti januar.

Men altså, – i dag skulle jeg hente pinnekjøttet i butikken. Jeg visste at det ville bli litt ekstra dyrt, siden de bestiller det fra Norge, så jeg regnet med at det ville koste en 700-800 kroner, men da butikksjefen sa at det ble 1600 kroner trodde jeg at jeg skulle gå i bakken. Jeg tror aldri jeg har spist så dyr mat før. Over 400 kroner kiloen, hjelp!!!

5 kommentarer
      1. Hvis du ønsker det, så kan du det, men ikke føl på at du må det hehe 😉
        Ja, de har kålrot på Iceland, – der du var eller skal i dag, – like ved Media Markt.

        1. Ja, vet hvor Iceland er 🙂 Har tenkt på pinnekjøtt i hele dag, så hadde vært kjekt… Ta gjerne kontakt via messenger om du bestemmer deg for å selge noe 🙂 Vi fant det vi skulle ha på El corte inglés 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg