Hekling på bestilling denne gangen

Nå har jeg hatt en ukes høstferie, og i tillegg til å flikke og ordne på manuset til boken min, så har jeg heklet på meg vondter i håndleddene. Ikke noe farlig, – det går helt fint. Jeg bare rister hendene litt innimellom, og så går det bra.

Jeg har plundret skikkelig med heklingen denne gangen, for jeg har laget noe jeg ikke har gjort før, og det på bestilling. En topp! Nå har jeg ikke ferdigstilt den helt, for jeg må måle litt og finne ut om den skal festes permanent eller med trykknapper i nakken. Jeg måtte prøve både to og tre ganger før jeg fikk det til, men nå synes jeg den har blitt veldig fin.

Kunden bestilte også en veske, så da holdt jeg meg til samme fargekombinasjon, men med to ulike flater, slik at man kan velge hvilken side som skal være ut, en lys eller en mørk.

Det har også blitt tid til noen grytekluter. Tenke seg til, – dette er mine første grytekluter!!! Det er vel det som er det letteste å hekle, og så har jeg aldri gjort det?! Jeg måtte ty til YouTube for å finne mønster, og da ble det noe vaffel-mønster. Også disse gryteklutene er heklet på bestilling. Hun ville ha duse farger og gjerne litt sånn fargerike ruter, så da ble det disse fargene. De er ganske tjukke, så her tror jeg IKKE noen kommer til å brenne seg hehe 😉

4 kommentarer
    1. Wow, flotte produkter! Og artig at du fikk til den toppen så fint! Så et par jenter med slike etter at du viste meg mønsteret, men det var før jeg dro hjem til høsten. 😉

      1. Tusen takk 🙂 Ja, da gjelder det bare å se om den passer. Jeg tror den gjør det, – fikk jo mål, så det skal gå bra.

      1. Å, så hyggelig å høre, – tusen takk 🙂
        Det er moro å ha noe i hendene mens en sitter og glor på en film eller hører på lydbok, og plutselig har man laget noe nytt 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg