Hekling i super-tempo

Lørdag ettermiddag i sånn “barne-TV-tid” dro jeg i butikken og kjøpte bomullsgarn til en vest jeg skulle hekle til “tantebarnet” mitt. Hun var på besøk og skulle reise hjem mandag, så jeg regnet ikke med å få den ferdig til hun skulle dra, men da jeg ble sittende utover hele lørdagskvelden og hekle lapper og kom ganske langt, så ante jeg et lite håp om å få den ferdig til hun skulle dra hjem.

Søndag ble jeg også sittende i godstolen hele dagen med øynene godt festet på den 4,5 millimeters tykke heklenålen og lage stav etter stav på det som etterhvert viste seg å bli en nydelig dus brun-beige vest, bare avbrutt av noen timers restaurant-besøk om kvelden. Etterpå var det rett hjem for å hekle kantene og lage snorer til knyting foran.

Under 30 timer etter at garnet var innkjøpt var altså vesten ferdig, og “tantebarnet” mitt kunne pakke vesten med seg i bagasjen før hun reiste hjem til Norge og litt surere temperaturer enn det hun fikk oppleve her i april.

Spesielt observante vil se at vesten mangler kant på ermene. Det heklet jeg på etter at bildene var tatt.

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg