Heklemania – Jeg har skikkelig dilla

Jeg har holdt på og heklet og heklet de siste månedene, og jeg har slått meg veldig på bestemorruter. Det har blitt mange vesker, noen brille-etuier, men også flere gensere og jakker i ulike størrelser. Noe har jeg gitt bort i gaver og noe har jeg solgt, men jeg produserer hele tiden, så jeg har masse liggende som er ferdig.

Jeg burde sikkert opprettet en “nett-butikk” eller noe, men det får heller bli “en annen gang”. Jeg er ikke så inne i de teknologiske verdenene der, så jeg får holde meg til produksjon enn så lenge.

I dag hadde jeg på meg en genser jeg heklet i sommer. Det er fortsatt ganske varmt her, oppimot  30 grader om dagen, så det er ikke akkurat langermet som er mest brukt for tiden, men siden det er så mange naturlige luftehull i disse bestemorrutene, så tok jeg sjansen. Jeg fikk kommentarer på at det måtte være varmt med ullgenser nå, men da kunne jeg si at det var bomull, og den jo var full av luftehull, så det gikk bra.

Ellers følte jeg meg vel egentlig som det svenske flagget der jeg spradet rundt i gult og blått, men jeg synes faktisk at fargekombinasjonen ble veldig fin, og den lyste i hvert fall opp, – som en sol kanskje? Det var i hvert fall umulig ikke å legge merke til meg, så det ble mange kommentarer.

Faktisk består genseren egentlig bare av to bestemorruter, én foran og én bak, og så med striper på de 3/4 lange ermene. Ikke tok det lang tid å hekle den heller, – tror den var ferdig på en 3-4 dager, så hekling er absolutt å anbefale, – det går unna!

To vesker og tre søte, små jakker til søte jenter.
Flere gensere og en jakke. Jakken har fått bein å gå på 😉
6 kommentarer
    1. Masse flotte håndarbeider! Du er så dyktig! 🙂 Broren din har også fått den lille jakka jeg tok med hjem for dem. 🙂

      1. Tusen takk, Kari 😀 Og så flott at han var innom og hentet den til slutt. Jeg håper den passer hehe…

    2. Du verden som du har stått på med hekling.<3 Åh, de fine små jentene med flotte jakker på, de likte jeg veldig godt. Nydelige var de. Veskene var også veldig fine, å er jo veldig populære nå for tiden. Stå på, for dette er noe du virkelig kan!<3<3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg