Hardt arbeid lønner seg, – endelig på blogg.no.


Det er en stor glede endelig å være tatt “inn i varmen” og blitt en del av blogg.no. Etter 5-6 uker med daglig aktivitet på miniblogg.no, så har jeg endelig fått anledning til å ta steget over på en plattform som mange kjenner til.

Jeg heter Linda Sakseide, opprinnelig fra Bergen, men bor i Málaga i Spania og jobber som lærer på Den Norske Skolen Málaga.

Jeg har en viktig sak å informere om. En sak som både fortjener og trenger plass i samfunnsdebatten for om mulig å bli satt på dagsorden til noen som har påvirkningskraft på en eller annen måte som forhåpentligvis kan føre til endringer.

Venezuela er et land rikt på oljereserver, gull og andre mineraler. Likevel har myndighetenes håndtering av verdiene og bedrifter, samt korrupsjon på alle hold, gjort sitt til at det som bare for et par tiår tilbake var Sør-Amerikas rikeste land, nå er et av verdens fattigste land.

Hyperinflasjon og stor mangel på mat og medisiner har preget hverdagen til venezuelanerne særlig de siste 7-9 årene. Nå har de tilgang på mat, men med lønninger som har sunket til rundt 3 dollar i måneden for en som arbeider i det offentlige, så er det kun de aller rikeste som har råd til å spise seg mette. 3 dollar holder til en kylling… – eller 3 kg ris… Ikke noe mer.

Denne humanitære kollapsen har jeg skrevet om med ulike vinklinger i minibloggen jeg startet i midten av april. Jeg har også innledet et humanitært prosjekt sammen med en venninne som dro fra Venezuela med familien sin for snart tre år siden. Via hennes kontakter i Venezuela kjøper vi mat til trengende familier. Det som startet enkelt ved at jeg og klassen min (1.-2. trinn) tjente inn penger og kjøpte mat til en del familier, har utviklet seg til at det er mange nordmenn og noen spanjoler som har bidratt med ulike beløp for å hjelpe familier til å få en litt lettere hverdag med mat på bordet, om ikke annet så i hvert fall for et par uker.

Alt dette kan du lese om i bloggen min, og jeg håper du ønsker å bidra, enten det er ved å lese og/eller dele innholdet i denne bloggen for å spre kunnskap, eller om du ønsker å delta i selve prosjektet med å hjelpe familier.

Jeg har også noen andre kanaler der man kan finne mer informasjon, blant annet videoer (med undertekster) av familier som har fått hjelp:

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UC2MvtOBUuwRg3n6a8hRr6Lw/featured
Facebook: Linda Sakseide
Bloggen på spansk:  https://lindasakseide71.jimdofree.com

3 kommentarer
    1. Gratulerer, og velkommen som blogg.no -blogger! 😀
      Å kvalifisere inn her etter bare halvannen mnd på MiniBlogg står det virkelig respekt av! Selv om timingen var god mht et raskere opprykk, så fires det uansett ikke på kvalitetskravene til de som tas inn 😀

      1. Så utrolig hyggelig å høre 🙂 Tusen takk. Jeg trodde egentlig at det gikk litt lang tid, – jeg så en annen som startet omtrent samtidig med meg, og hun kom over for et par uker siden.
        Hva er det med som er spesielt med timingen nå? Jeg er helt grønn på dette her, men nysgjerrig, – det er jeg 😉
        Igjen, – hjertelig takk for hyggelig tilbakemelding 😀

        1. I løpet av det siste året, har bloggkonseptet endret seg totalt. Fra å være sterkt dominert av ‘rosabloggere’ i 20 -årene, er det formelig skjedd en eksplosjon hva bredde angår, både m.h.t innhold/tematikk, kjønn, og alder/målgrupper. En følge av dette, er at en god del blogger er lagt ned, eller er å anse som ‘døde’, hvilket jo etterlater seg at flere ledige plasser i forhold til hva det har vært tidligere i en viss periode. Men ikke desto mindre, er det fremdeles flust av minibloggere som har vært der i flere år 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg