Håndballjentene ringte julen inn

Jada!!! 😀 Nå har håndball-jentene ringt julen inn… Nok et gull til Norge i VM i håndball for kvinner. Jeg liker å tro at det hjelper å følge “my good friend” Gyrids oppfordring til å stå og synge nasjonalsangen før kampen uansett hvor man er. Jeg sang helhjertet med i forkant av kampen, og jubelen stod i taket hver gang Norge scoret og Silje Solberg reddet.

Men var jeg nervøs underveis? Ja, selvfølgelig! Da Norge lå under med seks mål mot slutten av første omgang var jeg redd for at jeg hadde “jingset” det hele med å starte skrivingen av dette seiersinnlegget før kampen. Hovmod står ofte for fall, må vite. Heldigvis ble det med skrekken. Da Henny Reistad blåste ballen i mål gang på gang og Silje Solberg stengte buret bakover i andre omgang, så runget den faste julestemningen som håndballjentene “alltid” leverer oss mot slutten av desember ut av TV´en og la seg som dekorasjon i gull på juletreet og ellers rundt i stuen.

Nå som gullet er rundt halsen på håndballjentene og som julepynt i alle Norges stuer, kan julen endelig bare komme…

Vi reiser oss og synger nasjonalsangen før kampen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg