Håndarbeid og god mat i hyggelig selskap

Som noen allerede har fått med seg var jeg en tur hos Kari på mandag kveld. Hun disket opp med nydelig kylling på en seng av salat med masse friske farger. Godt på smak var det også. Det ble litt hekling på meg og litt strikking på Kari, og ellers gikk praten om løst og fast.

Kari har et teppe hun strikket på som skal bli likt et annet teppe hun allerede har strikket. Selv om det er varmt i Spania, så blir det gulvkaldt, særlig om vinteren. Jeg fortsatte å hekle på disse bestemors-lappene mine i brunt, hvitt og beige. Jeg synes i grunnen disse fargene er veldig lekre sammen, og kommer nå sikkert til å lage den ene vesten etter den andre, – eller kanskje jakke, eller kåpe. Uansett, hekledillaen har tatt såpass overhånd at jeg kjente antydning til litt betennelse i det innerste leddet på høyre lillefinger. Det hadde sikkert vært lurt med en pause, men når jeg får sovet på det, så er leddet “så godt som nytt”.

Det aller beste med besøket er i grunnen at Kari forteller meg at hun har orket mye mer enn tidligere. Hun har energi til å være aktiv flere dager på rad, og det kommer godt med når man ser på reiseoversikten hennes for denne perioden. Fra Norge til Irland og tilbake til Norge (tror jeg). Deretter til Spania noen uker, før hun i dag har satt kursen til Italia i noen dager. Når hun vender nesen hjemover til Norge og Trondheim venter et snarlig bloggtreff som hun arrangerer, og det vet jeg at hun gleder seg veldig til. Jeg håper kreftene strekker til alt dette og ønsker dere alle et koselig bloggtreff.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg