Gullkorn og “lover” – 1

Jeg er veldig glad i ordspill og gullkorn, og for mange år siden, faktisk da jeg gikk på lærerskolen på Eik i Tønsberg, lånte jeg en bok på biblioteket som var spekket med gullkorn. Jeg ble helt fra meg av begeistring og skrev ned alle gullkornene jeg likte og syntes var veldig talende. Jeg husker verken hva boken het eller hvem som hadde skrevet den, eller samlet gullkornene til den boken det var blitt.

I dag da jeg lette etter noe, kom jeg over denne skriveboken der jeg hadde skrevet ned alle gullkornene, og jeg fikk lyst til å dele noen av dem med dere, så her er noen av dem:

ANGRELOVEN:

Du får aldri bruk for det du samler på før dagen etter at du har kastet det. (Been there, done that!)

NØKKELLOVEN:

keys / cartoon vector and illustration, hand drawn style, isolated on white background.

Nøkkelen som passer er den siste du prøver. (Tips: Fest en rød tråd i den nøkkelen du bruker mest.)

ETORRES OBSERVASJON:

Den andre køen beveger seg raskere. Skifter du kø, beveger den første køen seg raskere.

PÅLEGGSLOVEN:

Brødskiven faller alltid med syltetøyet ned. (Gir meg assosiasjoner til Knutsen og Ludvigsens sang: “Matpakkevise”)

FØRSTE EKSPERTLOV:

Spør aldri en frisør om du trenger hårklipp.

PAUL ANDERSONS LOV:

Intet problem er så komplisert at det ikke kan kompliseres ytterligere.

SJEFSLOV:

Den beste sjef er den som har underordnete som er dyktigere enn han selv. (Bare se på Petter Stordalen. Han omfavner denne loven.)

AKSJONSLOVEN:

Hvis du vil ha noe gjort, spør en som har det travelt. (Oh yes!)

MURPHYS PRIORITETSLOV:

Uansett hva som må gjøres, er det noe annet som må gjøres først.

ANSVARSLOVEN:

Når mer enn én er ansvarlig, har ingen ansvaret. (Så sant, så sant…)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg