Gullkorn og “lover” – 7

Jeg er veldig glad i ordspill og gullkorn, og for mange år siden, faktisk da jeg gikk på lærerskolen på Eik i Tønsberg, lånte jeg en bok på biblioteket som var spekket med gullkorn. Jeg ble helt fra meg av begeistring og skrev ned alle gullkornene jeg likte og syntes var veldig talende. Jeg husker verken hva boken het eller hvem som hadde skrevet den, eller samlet gullkornene til den boken det var blitt.

Jeg har lyst til å dele noen av dem med dere, så her kommer de:

Skittentyøvaskloven:

Man blir ikke hvit selv ved å sverte en annen. (Så sant, så sant…)

Kjendisloven:

En kjendis jobber først livet av seg for å bli berømt, og ifører seg så solbriller for ikke å bli gjenkjent.

Obduksjonsloven:

Ingen blir en god lege før han har fylt en kirkegård. (Huff, – denne er grusom…)

Arbeidsloven:

Den som fant på arbeidet, kan ikke ha hatt noe å gjøre.

Arvid Johnsens innsatslov:

De som frivillig påtar seg et arbeid vil alltid bli kritisert fordi de ikke gjør mer eller gjør noe annet, og kritikken kommer fra dem som ingenting gjør.

Samarbeidsloven:

Det er viktig å samarbeide, – jo flere man samarbeider med, desto flere har man å skylde på når noe går galt.

Stressloven:

Slapp av, – det er stress nok til alle.

Inger Bakkes gourmetlov:

De fleste ulykker skjer i hjemme, – og mannen må spise dem.

Livserfaringsloven:

Akkurat da jeg hadde lært alle livets svar, forandret de alle spørsmålene.

Kernans lov:

Takt er evnen til å fortelle en person at han har et åpent sinn når han har hull i hodet.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg