Gullkorn og “lover” – 6

Jeg er veldig glad i ordspill og gullkorn, og for mange år siden, faktisk da jeg gikk på lærerskolen på Eik i Tønsberg, lånte jeg en bok på biblioteket som var spekket med gullkorn. Jeg ble helt fra meg av begeistring og skrev ned alle gullkornene jeg likte og syntes var veldig talende. Jeg husker verken hva boken het eller hvem som hadde skrevet den, eller samlet gullkornene til den boken det var blitt.

Jeg har lyst til å dele noen av dem med dere, så her kommer de:

MOBILITETSLOVEN:

Jo dårligere jobb en person gjør, desto mindre sjanse for at han vil slutte.

FINN LIEDS SJEFSLOV:

Frist oss ikke inn i ledelse.

SKOLEDEMOKRATILOVEN:

Når to eller tre elever i gamle dager gikk til rektors kontor var de i vansker. I dag er det rektor som er i vansker.

LÅNELOV:

Ergrer en persons stadige nærvær deg? Lån han penger.

KJEDSOMHETSLOVEN:

Det verste med en pratmaker er ikke at han ikke slutter å prate, men at han ikke lar deg slippe å lytte.

KRANGLELOVEN:

Bare én ting er verre enn en som krangler om alt, – en som krangler om ingenting.

IRENE PETERS PRINSIPP:

Vær alltid oppriktig, – også når du ikke mener det.

UMULIGHETSTEOREMET:

Klapp med én hånd gir ingen lyd.

BJØRN BROCHMANNS DEMOGRAFISKE LOV:

Barnløshet er arvelig.

EDB-LOVEN: (Jada, veldig gammeldags ord)

Det er menneskelig å feile, men for virkelig å rote ting til, trengs en datamaskin.

 

5 kommentarer
      1. Så koselig at du liker dem og at de faller i smak 🙂 Ja, jeg er glad i slike gullkorn 😉
        Ha en riktig flott dag, du også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg