Gullkorn og “lover” – 4

Jeg er veldig glad i ordspill og gullkorn, og for mange år siden, faktisk da jeg gikk på lærerskolen på Eik i Tønsberg, lånte jeg en bok på biblioteket som var spekket med gullkorn. Jeg ble helt fra meg av begeistring og skrev ned alle gullkornene jeg likte og syntes var veldig talende. Jeg husker verken hva boken het eller hvem som hadde skrevet den, eller samlet gullkornene til den boken det var blitt.

Jeg har lyst til å dele noen av dem med dere, så her kommer de:

MARIT KALSTADS MORGENTRAVELHETSLOV:

Hempen sitter alltid i det fjerde hjørnet på vaskekluten.

OLA FØRLANDS LOV:

Den eneste skyen på himmelen legger seg alltid foran solen.

SYLVIA LACAUDS SNORKELOV:

Den som snorker, sovner alltid først.

TOVE MONSEN FLADEBYES LOV:

Bak enhver mann med suksess står en forbauset kvinne.

UTVIKLINGSLOVEN:

Når levestandarden går opp, går moralen ned.

TORGUNN OPSAHLS LØNNSLOV:

Det er alltid så mye måned igjen på slutten av lønnen.

INGJALD ØRBECH SØRHEIMS OBSERVASJON:

Jeg er blitt for gammel til å dø ung.

LIV ROKNE WESTS LOV:

Når man omsider har lært navnet på alle statsrådene, blir det regjeringsskifte.

ALBERT ENGSTRØMS RELATIVITETSTEORI:

Om man for eksempel skyter med gevær mot en person på Jupiter, vil man bare treffe dennes barnebarn.

SØLELOVEN:

Sjansen for at sidemannen søler kaffe på deg, øker med prisen på klærne.

2 kommentarer
    1. Men Linda…

      Du er aldri ett hår i suppen….

      ❤❤❤❤🥰🥰🥰🥰❤❤❤❤

      🤣🤣🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg