Gullkorn og “lover” – 3

Jeg er veldig glad i ordspill og gullkorn, og for mange år siden, faktisk da jeg gikk på lærerskolen på Eik i Tønsberg, lånte jeg en bok på biblioteket som var spekket med gullkorn. Jeg ble helt fra meg av begeistring og skrev ned alle gullkornene jeg likte og syntes var veldig talende. Jeg husker verken hva boken het eller hvem som hadde skrevet den, eller samlet gullkornene til den boken det var blitt.

Jeg har lyst til å dele noen av dem med dere, så her kommer de:

DE GOURMONTS LOV:

Det fryktelige er at når man søker sannheten, så finner man den.

GRAHAM WALLACES PROBLEM:

Hvordan kan jeg vite hva jeg tenker før jeg ser hva jeg sier? (Veldig likt mitt russekort: “Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?”)

MRS PETERS LOV:

Hvis du ikke er forvirret, er det fordi du ikke tenker klart.

UTVIKLINGSLOVEN:

I et underutviklet land bør en ikke drikke vannet, i et utviklet land bør en ikke puste inn luften.

PREVENSJONSLOVEN:

Alle som er for barnebegrensning er blitt født. Alle som er for abort er også blitt født.

UTVIKLINGSLOVEN:

Vi føder alle som orginalen og dør som kopier. (Jeg jobber sterkt med å være en original.)

WOODY ALLENS DØDSPRINSIPP:

Jeg er ikke redd for å dø, – jeg ønsker bare ikke å være tilstede når det skjer.

SLANKELOVEN:

Jo flere kalorier, desto bedre smaker det.

OPTIMISMEPARADOKSET:

Det er umulig for en optimist å bli behagelig overrasket.

HITTEGODSLOVEN:

Ting forsvinner fordi folk leter etter dem der de ikke er, i stedet for der de er.

5 kommentarer
    1. Jeg liker ordtak. OG jeg liker å lage dem selv også. Har laget en del 😀 Får gjerne egne ideer til nye ordtak når jeg leser andres 😀 Moro når det popper opp nye 🙂 Ha en fin dag du 🙂

      1. Så gøy at du lager dine egne 🙂 Jeg koser meg det de som allerede er funnet på, så da liker jeg sikkert en del av dine 😉

      1. Ja, helt enig 🙂 Det å være en original og ikke en kopi av andre f.eks. Det synes jeg er veldig viktig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg