Gullkorn og “lover” – 2

Jeg er veldig glad i ordspill og gullkorn, og for mange år siden, faktisk da jeg gikk på lærerskolen på Eik i Tønsberg, lånte jeg en bok på biblioteket som var spekket med gullkorn. Jeg ble helt fra meg av begeistring og skrev ned alle gullkornene jeg likte og syntes var veldig talende. Jeg husker verken hva boken het eller hvem som hadde skrevet den, eller samlet gullkornene til den boken det var blitt.

Jeg har lyst til å dele noen av dem med dere, så her kommer de:

NATALIE RAMSEYS LOV;
Ethvert skrivebord, uansett størrelse, fylles med papir til det er for lite.

FRAVÆRSLOVEN:

Den som ikke er tilstede, blir valgt.

FORSKNINGENS LOV:

Forskning består i å lese to bøker som aldri har vært lest, for å skrive en tredje som aldri vil bli lest.

ARTHUR CHARLES CLARKES LOV:

Den enste måte å oppdage det muliges grenser på, er ved å overskride dem.

BILLINGS LOV:

Lev innen inntektsrammen din, – selv om du må låne for å gjøre det.

JOHNS LOV:

For å få et lån, må du først bevise at du ikke trenger det.

FINN GUSTAVSENS POLITIKERLOV:

En politiker er en person som er så tykkhudet at vedkommende kan holde seg oppreist selv om han mangler ryggrad.

BRINGSVÆRDS LOV:

Den som har begge beina på jorden, står stille.

KNUD KNUDSENS LIKESTILLINGSLOV:

Kvinners problem er at de, i motsetning til menn, ikke har nok overdreven selvtillit.

FANNIE HURSTS LOV:

En kvinne må være dobbelt så god som en mann for å ån halvparten så langt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg