Gullkorn og “lover” – 14

Jeg er veldig glad i ordspill og gullkorn, og for mange år siden, faktisk da jeg gikk på lærerskolen på Eik i Tønsberg, lånte jeg en bok på biblioteket som var spekket med gullkorn. Jeg ble helt fra meg av begeistring og skrev ned alle gullkornene jeg likte og syntes var veldig talende. Jeg husker verken hva boken het eller hvem som hadde skrevet den, eller samlet gullkornene til den boken det var blitt.

Jeg har lyst til å dele noen av dem med dere, så her kommer de:

SANDY LUNDES FRAVÆRSLOV:

De som har mest fravær, har også tilgode de fleste fridager.

SVEIN OLE BORGENS LOV:

Jeg har mine prinsipper for å kunne bryte dem.

GROUCHO MARX LOV:

Jeg glemmer aldri et ansikt, men i ditt tilfelle kan jeg gjøre et unntak.

LISA KIRKS LOV:

En ryktesmed er en som snakker om andre. En pratmaker er en som snakker om seg selv. En brilliant samtalekunstner er en som snakker med deg om deg.

A. E. MATTHEWS LIVSLOV:

Jeg venter alltid på avisen om morgenen. Hvis jeg ikke står i dødsannonsene, går jeg på jobb.

SPORTLOVEN:

Når du mislykkes, lat som du ikke prøvde.

TORMOD LYNUMS NEGATIVISMELOV:

Det er aldri for sent å gi opp.

KARI THOMMASENS LIVSKUNSTLOV:

Poenget er å ha så mange problemer, at hvis du får et til, drukner det i de andre.

TJENESTEMANNSLOVEN:

Gjør du noen en tjeneste, blir det etter hvert din plikt.

BETTY TALMADGES LOV:

Livet er det som hender mens du legger andre planer.

 

5 kommentarer
    1. Jeg står ikke i noen dødsannonse, så vidt jeg vet… men i dag har jeg FRI likevel 😀 Så blir i sofaen fram til jeg skal ut å spise indisk med niesen min 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg