Frodith danseutfordring

Jeg, sammen med mine spanske håndballvenner, i Granada.

Tilbake i 2015 gikk jeg på flamenco-kurs i Granada, – og da lærte jeg å danse “La Sevillana” som er én type flamencodans. Det var et tre måneder langt kurs som endte opp med “feria-dansing” i mai. Jeg husker ikke så mange av trinnene i dag, og i hvert fall ikke på riktig sted, men det var utrolig moro så lenge det stod på.

Først lærte vi alle bein-bevegelser, og den tredje kvelden satt det sånn omtrent for meg. DA skulle vi begynne med arm-bevegelsene. NEEEEIIII!!! Det ødela alt. Jeg klarte ikke bevegelsene i beina lengre og alt gikk på tverke. Det føltes som å starte på nytt. Jeg hadde mest lyst til å gi opp. Men sakte, men sikkert klarte jeg å koordinere armer og bein, og til slutt behersket jeg faktisk hele dansen, om enn bare såvidt.

“La Sevillana” består av 4 deler, der noen grunntrinn er med i alle delene. Ellers er det forskjellige trinn for hver del, så det er mye å huske på. Det var super-gøy å få det til, og ekstra artig var det når jeg fikk kjøpt meg flamenco-drakt og hadde hårpynt og jeg-vet-ikke-hva. Det var en sånn “once in a lifetime”-opplevelse som er gøy å ha fått med seg.

Jeg i rødt, som danser “La Sevillana”.
“La Sevillana” danses to sammen, så jeg danser med en venninne.
6 kommentarer
    1. Høres artig ut, da! Jeg gikk på magedanskurs for mange år siden, men husker ikke noe av det i dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg