Fra barnemunn – 1

Som lærer får man stadig høre rare kommentarer fra elevene. Noen av disse er helt umulig å glemme, selv om det dessverre er altfor mange av dem som har gått i glemmeboken. Jeg har alltid tenkt med meg selv at jeg skulle ha skrevet ned disse kommentarene, og i starten gjorde jeg det, men siden jeg ikke er den mest systematiske personen med å holde seg til én bok å skrive dem ned i, så har det ikke akkurat blitt noen samling av det.

Likevel er det som sagt noen kommentarer som er umulig å glemme, så derfor tenkte jeg å lage en liten spalte som jeg kaller “Fra barnemunn”. Kanskje noen av dere også har noen morsomme opplevelser med kommentarer og lignende som dere ønsker å fortelle meg i kommentarfeltet.

Den første historien til “Fra barnemunn” handler ikke om det uttalte ord, men det skrevne:

For noen år siden hadde jeg tredje trinn, og i engelsktimen skulle elevene skrive hva de likte å gjøre. En av jentene var ekstremt glad i hunder og de hadde hund hjemme, så det er klart at hun likte å gå tur med hunden sin. Men da jeg fikk øye på at hun hadde skrevet “I like to wok the dog” kan du si at jeg ble litt lattermild. Jenta lurte på hvorfor jeg lo, så jeg måtte forklare henne hva hun hadde skrevet. Hun ble temmelig forskrekket av seg selv. Hun kunne da aldri ha funnet på noe så fryktelig som å woke hunden sin. Hun fikk rettet opp i det, og pustet lettet ut. Siden kunne vi minnes den gangen på tredje trinn da hun nesten hadde stekt hunden sin, med et godt smil om munnen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg