Førsteutkastet er sendt inn

For et par uker siden leverte jeg fra meg førsteutkastet til boken jeg skriver til en redaktør. Det er ikke i et forlag, men i forbindelse med årsstudiet til Forfatterskolen som jeg startet på for et par måneder siden. Nå venter jeg i spenning på tilbakemelding. Jeg har lest gjennom starten av manuset mitt, og jeg ser at det har sine mangler. Det blir mye fortellende og kanskje ikke så mye “show”. Men det er jo slik det er å skrive, – man blir aldri ferdig. Det er stadig ting man kan endre på og skrive på andre måter. Ja, man er nok også helt nødt til å “kille noen darlingser” 😉 Det blir spennende å se hva redaktøren sier. Det står i oversikten at jeg skal få tilbakemelding allerede på fredag. Det er ikke verst. Under tre uker etter at jeg leverte manuset, og det er tross alt rundt 130-140 sider foreløpig.

I mellomtiden prøver jeg å få med meg noen av kurs-modulene og samlingene online. Det blir dessverre ikke tid til å delta på alt. Jeg får satse på sommerferien og gjøre et dypdykk på de modulene og videoene jeg ikke har hatt tid til å se på. Bare ni uker igjen til sommerferien, ble jeg fortalt i morges. Det blir deilig. Ni uker høres lenge ut, men av erfaring vet jeg at de går altfor fort. Plutselig er juni her og det er ikke mer enn noen få dager igjen av skoleåret. Da skal alt ordnes og fikses, og vi rekker ikke halvparten av det vi hadde planlagt. Men uansett… Sommerferien kommer, og den gleder jeg meg til.

 

13 kommentarer
      1. Tusen takk 🙂 Ja, jeg venter i spenning, men det blir nok mye omarbeiding med manuset, tenker jeg 😉 Vi får se, – en gang til neste år at det blir ferdig, tenker jeg…

    1. “Show and tell” er noe man må øve på, ja. Jeg har stor tro på boka di, og heier på deg! Blir spennende med mottakelsen den får.

      1. Tusen takk, Kari 🙂 Når jeg får tilbakemelding fra redaktør og har fått endret på en del, så skal du lese i neste omgang 😉

        1. Det blir spennende! Jeg gleder meg 😀
          Det blir forresten en tur nedover ei uke i slutten av mai, og deretter en skikkelig sommerferie 🙂

      1. Tusen takk, Kristin 🙂 Ja, det var så koselig å stikke innom dere i påsken. Håper vi sees til sommeren igjen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg