Fine strikkeluer

Her er noen av luene jeg har strikket.

Etter å ha strikket en hel haug med genser og heklet flere tepper, så har jeg de siste ukene ikke orket å startet på noe nytt stort prosjekt. Ikke har jeg hatt garn til det heller. Men siden jeg “må” ha noe i hendene, så har jeg funnet ut at jeg heller skal prøvd å strikke opp de nøstene jeg har igjen. Det er jo kanskje 5 nøster av en farge og 3 av en annen, så det er ikke så mye man kan få gjort med det, men en lue blir det alltids nok til.

Jeg startet med å strikke tre offwhite luer og gav dem bort til to kollegaer som feiret bursdagen sin i trampolineparken. Men jeg stoppet ikke med det, og nå har jeg vel strikket en 11-12 luer i tillegg til de offwhite. Tidligere har jeg strikket luer der jeg feller av mot slutten, men denne gangen fikk jeg lyst til å lage sånne snurpe-luer som på en måte har en egen “dusk” i seg selv. Med tvinnet tråd i samme farge som luen til å tre hull-raden, synes jeg i grunnen at resultatet har blitt veldig bra.

Hva skal jeg med alle disse luene, spør venninnen min, og det er virkelig et betimelig spørsmål, særlig her i Spania kanskje. Jeg har brukt “min” lue et par ganger, men det er selvfølgelig begrenset med vinter her, så behovet er ikke like stort som i Norge. Men vi får se, – kanskje det blir utlodning, eller kanskje noen vil kjøpe, eller kanskje det blir gaver, – vi får se…

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg