Er det mulig? Dobbelt billett nå igjen…

Dagen før jeg skulle reise hjem til Spania gikk jeg inn på mailen for å finne frem billetten for å sjekke inn med Ryanair. Jeg tenkte at jeg ville ha fått en påminnelse om å sjekke inn, men ingen nye mailer fra Ryanair var å se. Merkelig, tenkte jeg, men søkte da tilbake til datoen der jeg fikk bekreftelse på bestillingene av alle de tre flyvningene. Men her fant jeg bare bekreftelse fra SAS om turen fra Málaga til Bergen, samt med Widerøe fra Bergen til Sandefjord. Hæ?! Hadde jeg ikke kjøpt billett tilbake fra Torp til Málaga? Jeg visste at jeg hadde vært innom nettsiden og jeg visste at jeg skulle reise lørdag 7. januar, så jeg var i grunnen sikker på at jeg hadde kjøpt billett, men beviset klasket meg hardt i ansiktet med den manglende bekreftende mailen.

Da var det ingen annen råd enn å kjøpe billetten på nytt. Tanken på at det kanskje var fullt på flyet slo meg, men jeg lot meg ikke stresse av det. Det var vel ikke så mange som tok turen sørover på denne tiden, tenkte jeg. Heldigvis var det godt med plasser igjen, og billetten var like billig som den forrige, så økonomisk ble det ikke så ille. Når innsjekket bagasje koster nesten dobbelt så mye som billetten, så vet du at du har fått en billig flybillett. Det var i grunnen ganske greit å få velge sete også. Siden jeg hadde “Plus”-billett, så var det inkludert i prisen å velge seg sete, og siden det nå bare var et døgn til vi skulle fly, så fant jeg meg en ledig seterad langt bak i flyet og valgte meg setet ved vinduet, med håp om at det ikke ville komme andre passasjerer ved siden av meg.

Lørdagen kom og avreise-tidspunktet nærmet seg. Jeg kunne fortsatt ikke skjønne hvordan jeg kunne glemme å kjøpe billett, og jeg tenkte stadig tilbake på noe som skjedde for ikke så altfor lenge siden da jeg hadde sjekket det på samme måte, og måtte kjøpe ny billett som jeg likevel hadde kjøpt. Så det var ikke første gangen jeg strevde med hukommelsen min på dette området. Det eneste jeg ikke hadde sjekket denne gangen var kontoen, – om jeg hadde blitt trukket for billetten i begynnelsen av november da jeg kjøpte de to andre flyreisene. Jeg skulle akkurat til å sjekke kontoen, men så plutselig demret det…

JEG HADDE KJØPT BILLETT. Jeg kom på at jeg allerede i starten av november stusset over at jeg ikke fikk bekreftelse på bestillingen fra Ryanair da jeg hadde kjøpt billetten, men jeg ventet noen dager med å kontakte dem for å sjekke om billetten var trukket fra kontoen, og det hadde den blitt, så da kontaktet jeg Ryanair. Ved litt om og men, så viste det seg at jeg på en eller annen måte, vet ikke hvordan, – kanskje jeg hadde valgt å logge inn via Facebook, så hadde jeg bestilt via en mailadresse som jeg brukte da jeg jobbet på i Nøtterøy kommune for over 9 år siden!!! Den kontoen hadde jeg ikke tilgang til lenger, og det var umulig for meg å bruke den, men kundebehandleren i Ryanair forklarte meg hvordan jeg skulle gjøre det, så det skulle ikke være noe problem. Han var virkelig service-innstilt og hjelpsom, så det virket som om dette skulle gå bra.

Og det hadde det sikkert gjort også, hadde det ikke vært for at hukommelsen min hadde tatt drabelig ferie. Muligens var den blitt ekstremt forvirret over å ha bodd i koffert i nærmere tre uker. Kanskje den ble liggende litt for lenge i sur nedbør blant skittentøyet i kofferten.

Men det betydde i hvert fall at jeg fortjente å ha god plass på flyet, og jeg var faktisk så heldig, – det var vel en 7-9 personer til sammen som satt på de fire bakerste radene, så det var helt luksus å breie seg med en hel rad på høyre side. Jeg strødde om meg med jakke, ullgenser, hekletøy, kryssord, en god bok, mat, drikke og resten av håndbagasjen, og nøt flyturen hjem til Málaga.

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg