Endelig hjemme i Spania

Det begynner allerede å bli et par uker siden jeg kom hjem fra Norge, men skrivingen har blitt liggende til fordel for strikking, slik den har blitt gjort i hele sommer egentlig. Jeg har strikket minst seks topper og to små baby-tepper, mens jeg kun har skrevet én setning på boken min den siste måneden.

Jeg kan vel egentlig ikke si at spenningen var stor med tanke på om huset mitt stod på plass og ikke var brent ned. Så dramatisk var det ikke, selv om det var ille nok for dem som måtte evakuere på andre siden av fjellet her. Vi slapp i grunnen billig unna med tanke på bebyggelsen i Mijas, heldigvis. Selv om det på bildet nok kan se ut som om hekken inn til bassengområdet har fått seg en trøkk av ilden, så kan jeg berolige dere alle med at dette dessverre er resultatet av jobben de to “gartnerne” i borettslaget gjorde for noen måneder siden da de fikk beskjed om å trimme hekken :-O

Nå er det bare halvannen uke igjen av ferien og jeg er nødt til å ta tak i skrivingen både på bok og blogg. Jeg har vært altfor god til å finne unnskyldninger. Som da jeg kom hjem fra Norge. Jeg hadde ramlet og skadet skulderen et par dager før jeg reiste hjem, så da jeg satte meg ved maskinen og skulle skrive, så kjente jeg det verket i armen og skulderen. Det var umulig å konsentrere seg om å skrive, så jeg satte meg heller til å strikke. Det gjorde like vondt, men jeg trengte i hvert fall ikke å konsentrere meg, så det fikk gå. Nå går det bedre med skulderen, så jeg klarer i hvert fall å skrive uten særlig smerter, så nå får det være nok unnskyldninger.

Jeg strikket på flyet hjem til Spania, selv om det verket i armen.

5 kommentarer
    1. Det måtte være fryktelig ubehagelig når brannen herja, bra det gikk bra med ditt hus. Jeg blir imponert over alle som greier å strikke i varmen, så når det i tillegg er med en vond skulder, er det imponerende. Lykke til med skrivinga…det største arbeidet er mange ganger å sette seg ned. 🙂

      1. Tusen takk 🙂 Når det gjelder å strikke i varmen… Jeg sitter mest inne med aircondition på hihihi 😉
        Du har så rett med tanke på det å sette seg ned… Det er halve jobben. Da kommer skrivingen mer eller mindre av seg selv, – i hvert fall ofte.

    2. Det toppen så kjempefin ut da 🙂 Skjønner godt du valgte strikking, hvis du kan. Orker ikke strikke for hendene mine lenger, men kanskje etterhvert. Må jo kunne gå an, er jo så gøy 🙂

      1. Tusen takk 🙂 Jeg har det med å strikke 10-12 like topper i forskjellige farger når jeg først liker et mønster. Det samme med Marius-genser, Fana-genser og Islendere. Jeg liker å strikke flere av samme.
        Håper du får orden på hendene så du kan strikke da, – det er jo egentlig så avslappende og deilig å holde på med ved siden av å prate eller se på TV osv. Men om det verker i hendene blir ikke opplevelsen den samme, så klart. Har merket det nå med denne skulderen. Heldigvis er den omtrent bra igjen, så det er ikke særlig vondt lenger.

    3. Gartnere i Spania kan gå dramatisk til verks, ja 😀 Fine strikkeprosjekter, og kjekk unnskyldning for å utsette andre prosjekter 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg